Povpraševanje po konzervah naraslo že januarja
V Delamarisu je povpraševanje po konzervah naraslo že februarja, sprva več v tujini, marca pa več na domačem trgu. »V tem času smo vstopili tudi na nemški trg in okrepili izvoz v Madžarsko in Slovaško. V Pivki perutninarstvu so se sprva povečala naročila izdelkov domačih trgovskih sistemov, zaznali pa smo upad prodaje gostinstva, kjer pa neposredno nismo veliko prisotni, saj smo usmerjeni v glavnini na prodajo končnim kupcem v trgovskih sistemih,« pravi Rebec in doda, da se je povečano povpraševanje zdaj v celotni skupini umirilo in so znova na ravni lanske prodaje. Za manjši delež izvoza svežega mesa, ki so ga prej prodajali v Italijo in Avstrijo, nekaj tudi v Hrvaško, so našli nove prodajne poti in ga preusmerili kot zmrznjeno na Madžarsko. Dobava krme rejcem poteka po načrtu in nemoteno, surovin za proizvodnjo in krmo imajo dovolj. Rebec pove, da imajo kratke dobavne poti (56 odstotkov vseh rejnih površin ima Pivka perutninarstvo v razdalji do 30 kilometrov), kar je velika dobrobit za živali in okolje ter vpliva na kakovost mesa, zato želijo k sodelovanju povabiti rejce iz domačih krajev. »Če jih ne bo dovolj, bomo iskali tudi širše, a največ 200 kilometrov od klavnice, kar je pogoj za meso s certifikatom ‘Izbrana kakovost’,« pove sogovornik.
♦ PREBERITE TUDI ♦ KGZ SLOGA DELUJE ŽE 60 LET »
V Mlinotestu kriza precej udarila
V Mlinotestu, kjer imajo več kot 500 zaposlenih, so lani ustvarili 60,4 milijona evrov prometa in 1,9 milijona evrov čistega poslovnega izida. Letos so utrpeli kar precejšen izpad prodaje zaradi posledic Covid krize, predvsem zaradi zaprtja hotelov, restavracij, šol in vrtcev, ki so njihovi veliki kupci. S pravočasnimi ukrepi so sicer stroške primerno zmanjšali, prav tako so s pomočjo bank uravnali likvidnost. »Z napovedmi letošnjega rezultata ne bi prehitevali, saj ne moremo napovedati učinkov morebitnega drugega vala epidemije,« pravijo.
Kriza, povzročena s Covid-19, je tudi Mlinotest doletela nenadoma, brez časa za prilagoditev. »Ker smo podjetje, ki vsakodnevno s hrano oskrbuje mnoge institucije in trgovinske sisteme, smo krizo v resnici doživljali med prvimi: na eni strani odpovedi dobav v šolah, hotelih in drugih institucijah in na drugi strani izjemno povpraševanje po točno določenih proizvodih. Ob tem pa še vidik, ki ga javnost niti ni zaznala, saj smo ga dokaj uspešno reševali: odpovedi tujih dobaviteljev surovin, nekaj zaradi težav transporta, nekaj pa zaradi dajanja prednosti domačemu trgu. Zaščitili smo svoje denarne tokove, poskrbeli za pravočasno nabavo surovin in embalaže, reorganizirali proizvodnjo in dostave. Pridobili smo dragocene izkušnje, ki jih, upamo, ne bo treba uporabiti ponovno,« povedo v Mlinotestu.
Menijo, da je živilskopredelovalna industrija zelo dobro prestala izredne razmere, da se je hitro in dobro odzvala, kar se je odrazilo v praktično nemoteni preskrbi s hrano in tudi v hitrem odzivu dostave hrane na dom.