Omenjeno ministrstvo smo prosili za izbor svetovnih trendov na področju turizma, ki so najbolj relevantni za Slovenijo.

Trend 1:

Kritični odnos do razmerja med kakovostjo in ceno

Z vse več potovalnimi izkušnjami so turisti vse bolj občutljivi na to, da za svoj denar dobijo še boljšo storitev od pričakovane. Za privlačne in edinstvene turistične produkte (objekti, storitve, doživetja) so pripravljeni nameniti vse več denarja.

Trend 2:

Pomen avtentičnosti in lokalnosti destinacije

Za turistične destinacije je izredno pomembno, da še dodatno okrepijo edinstvene elemente na destinaciji in turistom ponudijo lokalno izkušnjo, ki je druge destinacije ne morejo kar enostavno kopirati.

Trend 3:

Vse večja priljubljenost preživljanja aktivnega dopusta

Svetovni trendi nas učijo, da poskušajo ljudje živeti vedno bolj zdravo, zato je vedno več turistov aktivnih med dopustom (npr. pohodništvo, kolesarjenje, smučanje, golf itd.).

Trend 4:

Namesto enega ali dveh daljših, več krajših dopustov

(kljub tendencam, da se zaradi znižanja ogljičnega odtisa turizma in omejitev potovanj kot posledice krize kovida-19 potuje manjkrat za daljši čas v letu.)
Načini preživljanja dopusta so se v zadnjem desetletju izjemno spremenili. Turisti si namesto enega ali dveh daljših dopustov velikokrat privoščijo več krajših dopustov. V porastu so t. i. mestni pobegi ali vikendi v naravi. Zaradi trendov in tendenc ter omejitvenih dejavnikov, ki so posledica morebitne trajajoče krize kovida-19, je pričakovati načrtovanje enega daljšega dopusta na leto in več krajših v bližnje destinacije.

Trend 5:

Naraščajoče povpraševanje po s sprostitvijo povezanem dopusti t. i. begu iz vsakdanjega življenja

Za mnoge ljudi je današnje življenje preveč stresno, in to zlasti za tiste, ki živijo v velikih mestih. To stanje pogosto vodi do notranjih nemirov, napetosti in želje po sprostitvi v naravnem ali počasnejšem okolju. Turisti si predvsem želijo med vikendi ali prazniki pobega iz vsakdanjega življenja ter kakovostno preživljanje časa z družino in prijatelji.

Trend 6:

Potovanja z avtom, avtobusom ali vlakom

Potovanja z letalom so se zaradi kovida-19 drastično zmanjšala; tako se je več turistov odločilo za potovanje z avtom, avtobusom ali vlakom v bližnje ali srednje oddaljene destinacije. Iz tega se je razvil nov, tako imenovan Low travel trend, katerega poudarek je ne samo na preživljanju dopusta na ciljni destinaciji, ampak tudi na poti do tja. Ta trend se bo zaradi tendenc po znižanju ogljičnega odtisa iz naslova turističnih potovanj soočil s prilagoditvami na nizkoogljična prevozna sredstva in trajnostne oblike mobilnosti.

(Visited 21 times, 1 visits today)
Close