Slovenska zdravilišča v zadnjem času zaznavajo veliko rast povpraševanja, in sicer tako med domačimi kot med tujimi gosti. V Termah Krka so tako v letu 2023 zabeležili 12 odstotkov višje prihodke kot leto prej, v Termah Zreče pa so ustvarili sedem odstotkov več nočitev.

»Največ nočitev so ustvarili domači gostje – kar 68 odstotkov. Od tujih nočitev (32 odstotkov) so jih največ ustvarili gostje iz Nemčije, sledijo gostje iz Madžarske, Hrvaške, Italije, Avstrije, Češke in Nizozemske,« pravijo v Termah Zreče.

Če je wellness ponudba še pred nekaj leti najbolj pritegnila tujce, je danes slika precej drugačna. V Termah Čatež beležijo tudi večje število dnevnih obiskov, gostje pa ob tem iščejo tudi termine izven praznikov oziroma počitnic.

»Povečuje se število prihodov in nočitev domačih gostov, posebej zadovoljni pa smo, ker se številke prihodov in nočitev tujih gostov že približujejo ali celo presegajo številke izpred koronskih časov,« poudarjajo v Termah Čatež.

Ponovno se je okrepilo število tujih gostov

Podatki, ki so jih zbrali v Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč (SSNZ), kažejo, da se je v slovenskih naravnih zdraviliščih število domačih gostov po koroni zmanjšalo za slabih 16 odstotkov, medtem ko so tuji gosti pokazali za dobrih 21 odstotkov boljši rezultat. Podoben trend so opazili tudi pri prenočitvah: zabeležili so dobrih 8,5 odstotka manj domačih prenočitev ter 13 odstotkov več tujih prenočitev. Delež nekaterih skupin tujih turistov pa je tudi že presegel številke izpred obdobja korone

Gostje iščejo umik od vsakdanjega stresa

Poleg krajših oddihov se v zdraviliščih povečuje tudi zanimanje za programe medicinskega wellnessa in za programe, ki prispevajo k uravnavanju stresa ter umiku iz vsakdana. Številni to pripisujejo obdobju po kovidu, v katerem je mnogo ljudi, zlasti slovenskih gostov, spoznalo, kako dragocen je čas za sprostitev, krepitev zdravja in nego duha. Trenutni trendi se tako osredotočajo na celostno dobrobit, ki vključuje preventivno ohranjanje zdravja in dobrega počutja. Posledično zdravilišča vse bolj razvijajo predvsem wellness prakse z vzhoda, ajurvedske tretmaje in razne sprostitvene tehnike. Zaradi hitrega in stresnega tempa življenja v današnjem času se ponudniki strinjajo, da bo povpraševanje po wellness odklopih tudi v prihodnje ostalo močno.

Tudi v zdraviliškem turizmu postaja vse pomembnejši vidik trajnosti in ozaveščenosti, kar se kaže v povpraševanju. »Gostje se vse bolj zavedajo pomena uporabe naravnih izdelkov za nego svojega telesa in pozornost pri izbiri izdelkov posvečajo sestavinam,« pojasnjujejo v Termah Dobrna.

Zdravilišča vse bolj razvijajo wellness prakse z vzhoda, ajurvedske tretmaje in razne sprostitvene tehnike. Zaradi hitrega in stresnega tempa življenja v današnjem času se ponudniki strinjajo, da bo povpraševanje po wellness odklopih tudi v prihodnje ostalo močno.

Povpraševanje Slovencev po zdraviliških storitvah se povečuje

Profil gosta v zdraviliščih se razlikuje glede na ponudbo zdravilišča – nekatera gostijo predvsem starejše in tiste z zdravstvenimi težavami, mnoga pa svoje storitve prilagajajo predvsem mlajšim gostom. V poletnih mesecih je, kot pričakovano, večji obisk na zunanjih kopalnih površinah, med šolskimi počitnicami pa večji delež gostov predstavljajo družine. Kot kaže, se slovenski gostje radi odpravimo na bazene, še posebej v hladnejšem delu leta, vedno bolj pa smo dovzetni tudi za različne wellness tretmaje in nove tehnike.

V Termah Portorož so tako opazili, da se zanimanje Slovencev za tovrstne storitve nenehno povečuje.

»Po zavedanju o pomenu wellnessa in skrbi zase najbolj izstopajo italijanski obiskovalci, smo pa tudi Slovenci začeli bolj ceniti pomen sprostitve, telesne aktivnosti in zdrave prehrane za izboljšanje splošnega zdravstvenega in čustvenega stanja,« opažajo. Ob tem ugotavljajo, da se kljub začetni zadržanosti večina slovenskih gostov ob primerni razlagi in dobri izkušnji s tretmaji rada vrne.

Wellness turizem bo rastel tudi na svetovni ravni

Glede na napovedi najnovejše raziskave Svetovne turistične organizacije se mednarodnemu turizmu letos obeta okrevanje in doseganje ravni pred pandemijo, pri čemer bodo velik vpliv imeli gospodarski in geopolitični tokovi. Gonilo trga wellness turizma je ob tem vse večje zavedanje o povezavi med dobrim počutjem in kakovostnim življenjem, kar je posledica sodobnega življenjskega sloga z visoko ravnjo stresa in vse pogostejšimi sedečimi navadami. Po napovedih naj bi se tako velikost svetovnega trga wellness turizma z 894.327,77 milijona ameriških dolarjev (USD) v letu 2022 dvignila na 1.343.283,85 milijona USD do leta 2028.

Ob tej napovedi ostajajo zelo optimistična tudi slovenska zdravilišča in se ob dobrih rezultatih iz lanskega leta nadejajo uspešnega poslovanja tudi letos.
»Na nadaljnje gibanje trenda lahko negativno vpliva le kakšna večja geopolitična eskalacija, ki bi tuje turiste odvrnila od tega, da bi potovali v tujino, ampak zaenkrat tega ne pričakujemo,« pojasnjujejo v Termah Olimia.

Potencialne negativne vplive bi lahko predstavljali tudi slabši gospodarski kazalniki, vključno z gospodarskim ohlajanjem in vztrajanjem inflacije.

Kaj napovedujejo ponudniki?

Terme Čatež: Vlagajo v kadre in infrastrukturo

»V Termah Čatež se gostje od jeseni lahko razvajajo v novi, razkošni Wellness rivieri – oazi savn. Zaključujemo prenovo wellness centra v hotelu Terme, v aprilu pa ponovno odpiramo tudi lokacijo Mokrice – restavracijo v srednjeveškem gradu in ostale nastanitvene zmogljivosti. Osnovna nit ponudbe Term Čatež še vedno ostaja termalna voda, vsakodnevno pa si prizadevamo, da še izboljšamo kakovost storitev – tako z dodatnimi izobraževanji kadra kot z naložbami v infrastrukturo, ki jih do konca leta načrtujemo še kar nekaj.«

Terme Dobrna: Skrbijo za počutje gostov tudi ob odhodu

»V Termah Dobrna v svojo butično ponudbo vključujemo vedno več novosti. Ena takšnih je edinstveno doživetje wellnessa v šestih apartmajih Spa Suite Dobrna, ki vsak z lastnim spajem nudi razvajanje 24-ur na dan. Razvajanje in sprostitev združujemo tudi s storitvami, ki poskrbijo, da se gost tudi po vrnitvi z oddiha počuti odlično in poln energije. Za to poskrbimo s ponudbo različnih vrst vitaminskih infuzij, ki na hiter in znanstveno dokazan način povrnejo telesu prepotrebne vitamine in minerale ter tako poskrbijo za odpravljanje izčrpanosti in revitalizacijo telesa.«

Sava Turizem: Usmerjajo se v zahtevnejše goste

»Kljub zahtevnemu okolju in predvideni upočasnjeni stopnji okrevanja svetovnega turizma smo v podjetju Sava Turizem na področju prodaje optimistični in za leto 2024 načrtujemo nekoliko višjo rast od dosežene v letu 2023. Za leto 2024 nadaljujemo aktivnosti s prioritetnimi trgi, ki smo jih zaradi spremenjenih potovalnih navad kot posledico pandemije redefinirali že v preteklih letih. Usmerjamo se na zastavljene ciljne segmente in zahtevnejše goste, ki iščejo trajnostno turistično ponudbo in varno izkušnjo. Pospešujemo tudi digitalizacijo v vseh prodajnih procesih.«

Terme Krka: Razvijajo manjša, a udobna okolja

»V Termah Krka bomo še več pozornosti namenjali doživetjem, medicinskemu wellnessu ter preventivnim programom za ohranjanje zdravja in krepitev imunskega sistema, pa tudi vsebinam in programom za krepitev čuječnosti. Naš razvoj gre v smeri manjših, a udobnih in prijetnih hotelskih okolij, kjer gost ni le številka in kjer se lahko za vsakega posameznika posebej potrudimo. Osredotočamo se na svoje konkurenčne prednosti – danosti naravnega okolja (termalna voda, morska voda, sol, fango, morski zrak, gozd …), strokovnost ter prijaznost zaposlenih in osebno obravnavo.«

Thermana Laško: Nudijo storitve tudi za najmlajše

»V družbi Thermana uvajamo trajnostno usmerjene storitve, izvedene s profesionalnim in visoko izobraženim kadrom ter visoko kakovostnimi preparati. Glede na pogostost družin, ki nas rade obiščejo, smo uvedli otroški wellness, kjer je najbolj priljubljena storitev otroška čokoladna masaža, otrok pa lahko v njej uživa skupaj z mamico ali očkom v isti masažni sobi. Da bi jogo približali tudi najmlajšim, v sklopu animacije izvajamo zabavno družinsko jogo, ki temelji na otroški pravljici, otroci pa jo izvajajo skupaj s starši, ob tem seveda ne manjka smeha.«

Terme Portorož: Ključno vlogo ima dober kader

»V Termah Portorož so napovedi za prihodnje mesece optimistične, rezultati pa so v veliki meri odvisni od ohranjanja kakovostne ponudbe, implementacije novosti ter ciljnega in dobro načrtovanega oglaševanja. Pri vsem tem igra pomembno vlogo strokovno usposobljen kader, ki mora svoje delo opravljati kakovostno, profesionalno in prijazno do gosta. Samo tako lahko presežemo pričakovanja posameznika in ga prepričamo v ponovni obisk. Glede na pretekle izkušnje so rezultati odvisni tudi od strukture gostov – znano je, da so italijanski gostje bolj dovzetni za koriščenje wellness storitev.«

Terme Olimia: Posvečajo se izobraževanju gostov

»V svojih kompleksih res skrbimo za kulturo in izobraževanje gostov o uporabi savn, pravilnem obnašanju itd. Gostje so vse bolj odprti za novosti in vsebine, namenjene osebnemu razvoju, zato je obisk Selfness vsebin v porastu. Zagotovo je to področje, na katerem moramo delati vsi turistični ponudniki, ter se razvijati v smeri, da gostom pokažemo nove trende. Če gostje ne poznajo vsebin, se jih le redko udeležijo, zato pri nas delamo na tem, da jih učimo in jim razložimo, kako potekajo ti programi, predstavljamo jim dobrodejne učinke in jih vabimo na vsebine.«

(Visited 90 times, 1 visits today)
Close

Center Nastavitev Zasebnosti

Obvezni piškotki

Shranijo uporabnikovo odločitev glede sprejemanja piškotkov.

gdpr[allowed_cookies], gdpr[consent_types]: beleži uporabniško odločitev glede sprejetja ali zavrnitev uporabe piškotkov. Veljavnost: 1 leto.

Socialna omrežja

Facebook vtičnik; za povečanje sodelovanja naših uporabnikov preko družbenih omrežij, analizo prodaje, segmentacijo uporabnikov in ponovno targetiranje uporabnikov

c_user, datr, fr, pl, presence, sb, wd, xs, pnl_data2, act

Analitika

Analitika nam omogoča, da merimo število uporabnikov v obliki obiskov in klikov.

advanced_ads_browser_width, advanced_ads_page_impressions, advanced_ads_pro_server_info, advanced_ads_pro_visitor_referrer
_ga: merjenje obiskanosti s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 2 leti. _gat: piškotek ne hrani uporabniških podatkov, uporablja se za omejevanje pogostosti zadetkov pri merjenju obiskanosti strani s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 10 minut. _gid: naključno ustvarjeno unikatno število se uporablja za izračun podatkov o obisku našega spletnega mesta. s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 24 ur.

Analiza obiska

To function properly, Hotjar stores first-party cookies on your visitor's browser. Cookies are either set by the Hotjar script, or by visiting Hotjar's website. Displaying the correct content to your visitors without personally identifying anyone relies on Hotjar's cookies.

_hjClosedSurveyInvites Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor interacts with a Survey invitation modal popup. It is used to ensure that the same invite does not re-appear if it has already been shown. 365 days _hjDonePolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor completes a poll using the Feedback Poll widget. It is used to ensure that the same poll does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjMinimizedPolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor minimizes a Feedback Poll widget. It is used to ensure that the widget stays minimizes when the visitor navigates through your site. 365 days _hjDoneTestersWidgets Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor submits their information in the Recruit User Testers widget. It is used to ensure that the same form does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjIncludedInSample Hotjar cookie. This session cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the sample which is used to generate funnels. 365 days _hjShownFeedbackMessage This cookie is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if they navigate to another page where it is set to show. 365 days _hjid Hotjar cookie. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. 365 days _hjRecordingLastActivity This should be found in sessionStorage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records). Session hjTLDTest When the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed. Session _hjUserAttributesHash User Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated. Session _hjCachedUserAttributes This cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool. Session _hjLocalStorageTest This cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted immediately after creating it so the expected storage time is under 100ms. N/A _hjptid This cookie is set for logged in users of Hotjar, who have Admin Team Member permissions. It is used during pricing experiments to show the Admin consistent pricing across the site. Session _hjAbsoluteSessionInProgress The cookie is set so Hotjar can track the beginning of the user's journey for a total session count. It does not contain any identifiable information. 30 minutes