Kot trenutno kaže, bodo turisti po koncu krize še bolj cenili usmeritev v trajnostni turizem, potovanja pa izbirali še bolj premišljeno – poudarek bo tudi na varnosti destinacij.
Aktualni trendi, ki so v spremenjeni situaciji v turizmu še bolj poudarjeni, so se kazali že pred krizo. Med temi trendi je eden izrazitejših tudi vse večji pomen trajnostnega razvoja. Turisti, kot povedo na Slovenski turistični organizaciji (STO), vse bolj cenijo trajnostni razvoj, trajnostne prakse in okoljske znake in se izogibajo množičnemu turizmu, prednost pa dajejo individualnim potovanjem in personaliziranim doživetjem ter dopustovanju v naravi in manjših nastanitvah.
STO je zeleno, tj. trajnostno usmeritev opredelila kot edino pravo razvojno priložnost naše dežele in njene turistične ponudbe, integralno uvajanje trajnostne usmeritve pa postavila v jedro razvoja in promocije slovenskega turizma. »Privlačna konkurenčna turistična ponudba, zasnovana na trajnostnem konceptu ter razvoju kakovostnih in inovativnih turističnih produktov visoke dodane vrednosti, je tisti ključni element konkurenčnosti, ki našo deželo in njeno turistično ponudbo razlikuje od ostalih destinacij,« poudarjajo.
Slovenija ima vse prednosti za trajnostni turizem
Ključna prednost Slovenije je, da je raznolika, zelena, aktivna, zdrava, butična, trajnostna, primerna za individualni turizem, z neokrnjeno naravo, čista, z zdravo lokalno in sezonsko pridelano hrano, prebivalci naše dežele so prepoznani kot gostoljubni. »Prav to so tudi elementi, za katere napovedujejo, da bodo za goste po krizi še pomembnejši, v odločitveni fazi gosta pa lahko tudi prevladajo za izbiro destinacije,« poudarjajo na STO.
Da je trajnostni butični turizem prava smer slovenskega turizma, dokazuje tudi to, da se je v zadnjih letih Slovenija pozicionirala kot ena najbolj prepoznavnih in zaželenih globalnih turističnih destinacij. »Naša država tako danes predstavlja primer dobre prakse na področju razvoja in implementacije trajnostnega turizma na globalni ravni, za kar je prejela vrsto priznanj, nazivov in nagrad. Med njimi naj omenimo le nekatere: letos je Slovenija prejemnica naziva Best of Europe 2020 na seznamu Sustainable Top 100 Destination Awards. V letu 2019 smo prejeli tri priznanja International Travel & Tourism na WTM za kreativnost pri promociji in razvoju trajnostnih praks,« povedo na STO.
Slovenija je razvoj in promocijo trajnostnega turizma za butična, to je 5-zvezdična doživetja, torej že postavila v središče vizije. Ta vizija pa hkrati odlično odgovarja na spremenjene navade, pričakovanja in nakupno vedenje gostov v oziroma po krizi. »To je dobro izhodišče, ko bo prišlo do okrevanja, da bomo lažje pridobili zaupanje turistov v našo ponudbo,« zaključijo na STO.
Članek je bil v celoti objavljen v reviji Eko dežela Turizem 2020.