V okviru projekta Skupaj za Alpe je Javni zavod Triglavski narodni park pripravil zbirko dobrih praks blaženja podnebnih sprememb in prilagajanja nanje na prostoru Triglavskega narodnega parka in Biosfernega območja Julijske Alpe.
V zbirki je predstavljenih 39 dobrih praks s področja prometa, energije, turizma, kmetijstva, gozdarstva in urejanja prostora.
Poletni turistični avtobusi
Na območju Julijskih Alp se že več kot 20 let izvajajo turistični zimski in poletni prevozi. Namen takih prevozov je zmanjševanje individualnega avtomobilskega prometa po alpskih dolinah, prelazih in do naravnih znamenitosti. V poletni sezoni 2020 so največ obiskovalcev prepeljali v občinah Bohinj in Tolmin. Poleg njih pa so poletne prevoze izvajali tudi v občinah Kobarid, Bled, Radovljica in Žirovnica ter v Slovenskem planinskem muzeju. Letošnja posebnost je bil avtobusni prevoz od železniške postaje Most na Soči preko Predela do Kranjske Gore, na katerem je bilo možno s seboj peljati tudi več koles.
Gorenjsko povezuje kolesarsko omrežje
Mreža cest, primernih za kolesarjenje, ponuja edinstveno priložnost za popotovanja od kraja do kraja, odkrivanje znamenitosti na poti in srečanje z lokalnim prebivalstvom. Prav vsak lahko najde sebi primerno in ustrezno traso, kjer bo na svoj način doživel širše območje Gorenjske. Gorenjsko kolesarsko omrežje je zasnovala ekipa strokovnjakov z namenom, da ljudem na preprost, pregleden ter uporaben način ponudi informacije v obliki opisa, zemljevida in digitalne poti. Omrežje ponuja orientacijo, vpogled v možnosti in spodbuja h kolesarjenju. Projekt združuje 24 občin – 18 gorenjskih in 6 mejnih (Cerkno, Vodice, Komenda, Logatec in Medvode) občin – ter Direkcijo RS za infrastrukturo.
Z avtovlakom s Primorske na Gorenjsko
V Sloveniji po tirih vozi le en avtovlak, ki je na voljo širši javnosti. Povezuje Novo Gorico (le poleti) in Bohinjsko Bistrico. Celo leto pa med Mostom na Soči in Gorenjsko prečka najdaljši slovenski, tj. bohinjski predor štirikrat dnevno v eno smer. Avtovlak vozi vsak dan v letu, poleti mu zaradi večjega zanimanja dodajo nakladalne vagone in s tem podaljšajo kompozicijo ter kapacitete. Potniki, ki s svojimi vozili uporabljajo avtovlak, privarčujejo čas, kilometre in s tem pripomorejo k čistejšemu okolju, saj se izognejo potovanju po dolini Bače in prečkanju prelaza Sorica.
Vir: TNP