Nina Šprohar
»Sodobna tovorna vozila morajo danes v čim krajšem času prevoziti kar največ kilometrov s kar največ tovora, takim zahtevam pa so lahko kos le z visokotehnološkimi sistemi, ki omogočajo vozniku izvesti zahtevne naloge,« meni predstavnik podjetja Volvo, Matjaž Cigale.
Med najpomembnejšimi izpostavi asistenčne sisteme, ki opozarjajo voznika pred nevarnostjo trka in ga lahko tudi preprečijo, če ocenijo, da voznik ni pravočasno ukrepal. Prav tako mu pomagajo zadrževati se v sredini voznega pasu in opozarjajo na prisotnost vozila ali pešca v desnem mrtvem kotu vozila. Cigale ocenjuje, da bodo novi sistemi še povečali varnost in olajšali delo voznika v kabini med vožnjo, saj omogočajo avtomatične popravke vožnje zaradi nezbranosti ali utrujenosti voznika.
»Izjemno velik korak do za voznika prijaznejše vožnje tovornega vozila je že pred leti prinesla uvedba avtomatiziranih menjalnikov – Volvov avtomatizirani menjalnik, I-Shift, ne omogoča le samodejne menjave prestavnih razmerij in prihrankov pri porabi goriva, temveč tudi prilagoditev vožnje cesti, obremenitvam vozila in konfiguraciji terena. Zadnje izvedbe na trgu s pomočjo upoštevanja geografskih značilnosti terena, po katerem se vozi tovornjak, omogočajo še mnogo bolj ekonomično in tekočo vožnjo,« pojasni sogovornik, ki verjame, da bodo v prihodnosti avtonomna vozila postala stalnica na cestah.
Razvoj ovira zakonodaja
Trenutno se v podjetju bolj usmerjajo v razvoj sistemov, ki omogočajo avtonomno vožnjo v zaprtih območjih z omejenim gibanjem ostalih udeležencev v prometu, to je v različnih skladiščih, rudnikih in gradbiščih. Uspešno so preizkusili in dobavili vozila Volvo FMX z avtonomnim delovanjem v rudniških izkopih na severu Švedske. »Se pa tukaj pojavlja odprto vprašanje ustreznosti za javno uporabo, saj na žalost zakonodajalci v EU zamujajo z ustrezno zakonodajo in direktivami, ki bi urejale uporabo tovrstnih vozil. Brez tega proizvajalci ne morejo vlagati velikanskih sredstev v razvoj novih tehnologij, saj nimajo zagotovil, da se bo takšna tehnologija lahko tudi proizvajala in uporabljala,« dodaja Cigale.
Udobje kabine za voznika
Veliko vlagajo v udobje – novejše kabine ponujajo vse od hladilnika do postelje in televizorja, saj se zavedajo, da mora marsikdo v kabini preživeti tudi več kot teden dni. »Zmanjšal se je hrup v kabini, z vsem naštetim pa se zmanjšujejo tudi tveganja poklicnih bolezni, ki so jim podvrženi vozniki težkih gospodarskih vozil v javnem prometu,« trdi sogovornik.