Že pred pojavom pandemije je Europacific veliko vlagal v digitalizacijo procesov in se usmerjal v rešitve v oblaku. »Prepričani smo namreč, da dela ni treba izvajati na sedežu podjetja, ampak ga lahko opravite tudi sede, na plaži,« pravi direktor podjetja Europacific Rok Kobal. Europacific zadnje tri leta gradi na vertikalni in horizontalni optimizaciji procesov, na in-sourcingu bolj kot out-sourcingu, saj pravijo, da imajo tako boljši nadzor nad procesi in kakovostjo opravljenih storitev.
Se vam zdi, da je tudi v logistiki koronakriza pospešila digitalizacijo? Kako to vpliva na vaše podjetje? Kaj ste spremenili in kaj še boste?
Europacific je že v preteklosti veliko vlagal v digitalizacijo procesov in se usmerjal v rešitve v oblaku. Prepričani smo namreč, da dela ni treba izvajati na sedežu podjetja, ampak ga lahko opravite tudi sede, na plaži. Tako smo veliko rešitev imeli že pred pojavom epidemije, pa vendar sem pozitivno presenečen nad hitro prilagoditvijo zaposlenih na nove delovne okoliščine. To je še dodatna motivacija za nadaljnje vlaganje v digitalizacijo podjetja in procesov, kar bo ugodno vplivalo na delovne procese tako z vidika obremenitve zaposlenih kot tudi z vidika transformacije delovnega procesa, kjer fizična prisotnost v pisarni ne bo več nujna.
Kateri so trenutno vaši najpomembnejši projekti?
Trenutno iščemo potencialne kandidate za horizontalno ali vertikalno integracijo v samo skupino. Ni nam tuje, da je Europacific tarča potencialnih prevzemnikov, kar pa vidimo kot znak našega dobrega dela in našega dobrega položaja na trgu.
Razmišljamo tudi o možnosti javne prodaje delnic (IPO) na sekundarnih trgih na Daljnem vzhodu, s čimer bi lahko z vnesenim svežim kapitalom lažje prevzemali podjetja v regiji, poleg tega bi na ta način lažje financirali naše ambicije po tem, da preidemo iz najemnika skladišč v lastnika skladišč.
Europacific zadnje tri leta gradi na vertikalni in horizontalni optimizaciji procesov, na in-sourcingu bolj kot na out-sourcingu, saj imamo tako boljši nadzor nad procesi in kakovostjo opravljenih storitev. Nenehno smo tudi aktivni na področju prevzemov in združitev – o možnostih sodelovanja se pogovarjamo z različnimi deležniki, s pomočjo katerih bi našo organsko rast dopolnili tudi s povezovanji na lokalnem in globalnem trgu.
Kateri so trenutno vaši najpomembnejši trgi?
Najpomembnejši trgi so centralna EU, Bližnji in Daljni vzhod, še vedno pa smo zelo močno vezani na korejski, vietnamski in izraelski trg. Na teh trgih tudi nudimo največ svojih storitev, direktni ladijski zbirniški servisi v Europacificovi organizaciji ali z zagotovljenimi kapacitetami na ladjah.
Kako ste poslovali lani in kakšne rezultate pričakujete letos?
Lani smo na ravni skupine ustvarili nekaj manj kot 10 milijonov evrov prometa in več kot pol milijona EBIDTA (dobiček pred obrestmi, davki, amortizacijo in amortizacijo). Letos pričakujemo rast prometa, pri dobičku pa bomo verjetno na enaki ravni kot v letu 2020.