Svetloba iz ulične svetilke SH-3 CCT LED, ki jo plod sodelovanja podjetja Sloluks in Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani, ne moti spanca ljudi in ne privlači žuželk.
V podjetju Sloluks so skupaj z Laboratorijem za razsvetljavo in fotometrijo Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani razvili ulično svetilko, ki je bolj prijazna do okolja. V večernem in jutranjem času, ko je gostota prometa velika, sveti v topli beli barvi (2.700 kelvinov (K)). Ponoči, ko je prometa manj ali ga skoraj ni, se osvetljenost cestišča zmanjša, barva svetlobe pa se spremeni iz bele v rumenooranžno (1.750 K), v barvo, s katero so svetilke svetile v preteklosti. Oddana svetloba nima modrega odtenka, zato ne moti spanca ljudi in manj privlači žuželke. Cikel menjave barv upošteva gostoto prometa in se izvaja samodejno.
Razpoznavanje barv pri barvi svetlobe 1.750 K je sicer slabše kot pri topli beli svetlobi barvi svetlobe 2.700 K, vendar to ne vpliva na varnost in razpoznavo morebitnih ovir na cestišču. Zjutraj, ko je promet gostejši, barva spet preide v toplo belo.
Pilotni projekt v Deželi kozolcev
V okviru pilotnega projekta je šestnajst svetilk postavljenih na Dolenjskem, v Deželi kozolcev v Šentrupertu, nameščen je tudi tako imenovan oddaljen dostop, ki omogoča upravljanje svetilk na daljavo prek spletnega vmesnika. Trenutno svetilke svetijo v večernem času v barvi svetlobe 2.700 K. Ponoči, med 22:30 in 5:00 zjutraj, se svetloba svetilk zvezno spremeni v oranžen spekter s podobno barvno temperaturo 1.750 K. V jutranjih urah barva svetlobe znova preide na 2.700 K.
Z oddaljenim dostopom lahko upravljavec na daljavo izbere katerokoli barvo svetlobe med 1.750 K in 3.000 K v poljubno izbranem časovnem območju.
Gre za prvo tovrstno instalacijo zunanjih svetilk v Sloveniji. Inovativna rešitev zbuja veliko zanimanje stroke in uporabnikov iz tujine.
V prihodnje tudi uporaba na prehodih za pešce
Po besedah Mateja B. Kobava se bo v prihodnosti omenjena svetilka lahko uporabljala tudi na prehodih za pešce. Želijo namreč, da ti, če na njih ni pešcev, ne bi bili dodatno osvetljeni. Ko bo na prehod prišel pešec, se bo barva iz tople bele spremenila v hladno belo, prižgale se bodo tudi oranžne utripalke na znaku za prehod, s čimer bodo vozniki opozorjeni, da naj se prehodu približajo previdno.