Izdelki na trgovskih policah so polepljeni z napisi bio, eko, razgradljivo, zeleno, brez tega in onega. Pa res lahko zaupamo navedbam proizvajalcev?
Poročilo Too Good to be True o navedbah na plastičnih izdelkih pravi, da ne, analizirali so izjave in oznake na 82 plastičnih izdelkih in ugotovili sledeče:
- 75 % navedb zraste na domišljijskem zelniku marketinških oddelkov podjetij in tako niso preverjene s strani neodvisnih strokovnjakov,
- 49 % navedb je nejasnih za potrošnike,
- 46 % navedb je nerelevantnih za reševanje plastične krize,
- 26 % navedb pa je nezanesljivih.
Ne gre jim zaupati ne pri projektih, ne pri rešitvah in obljubah
Na navedbe proizvajalcev se torej ne gre zanašati. V gibanju Break Free From Plastic so pripravili pregled vseh teh obljub največjih onesnaževalcev. Izmed 256 projektov oz. obljub je le 39 takih, ki dejansko naslavljajo problem onesnaževanja s plastiko prek ponovne uporabe. Vse ostalo je le pesek v oči, ki samo poslabšuje položaj. Najslabše se je izmed top globalnih onesnaževalcev, ki se jih vsako leto identificira preko podpisa blagovnih znamk, odrezal Procter & Gamble.
Prave rešitve obstajajo in delujejo
Prinašajo prihranke za denarnice in okolje. Če bi do leta 2027 delež ponovne uporabe za lončke in embalažo za hrano povečali le za 20 %, bi:
- prihranili 9,9 milijona ton virov,
- 2,6 milijarde kubičnih metrov vode,
- preprečili izpuste 940.000 ton CO2 in
- prihranili 3,7 milijarde €.
Vir: EBM