1:57 pop OKOLJE

Zeleno zavajanje – ne drži vse, kar piše na izdelkih

Izdelki na trgovskih policah so polepljeni z napisi bio, eko, razgradljivo, zeleno, brez tega in onega. Pa res lahko zaupamo navedbam proizvajalcev?

Poročilo Too Good to be True o navedbah na plastičnih izdelkih pravi, da ne, analizirali so izjave in oznake na 82 plastičnih izdelkih in ugotovili sledeče:

  • 75 % navedb zraste na domišljijskem zelniku marketinških oddelkov podjetij in tako niso preverjene s strani neodvisnih strokovnjakov,
  • 49 % navedb je nejasnih za potrošnike,
  • 46 % navedb je nerelevantnih za reševanje plastične krize,
  • 26 % navedb pa je nezanesljivih.

Ne gre jim zaupati ne pri projektih, ne pri rešitvah in obljubah

Na navedbe proizvajalcev se torej ne gre zanašati. V gibanju Break Free From Plastic so pripravili pregled vseh teh obljub največjih onesnaževalcev. Izmed 256 projektov oz. obljub je le 39 takih, ki dejansko naslavljajo problem onesnaževanja s plastiko prek ponovne uporabe. Vse ostalo je le pesek v oči, ki samo poslabšuje položaj. Najslabše se je izmed top globalnih onesnaževalcev, ki se jih vsako leto identificira preko podpisa blagovnih znamk, odrezal Procter & Gamble.

Prave rešitve obstajajo in delujejo

Prinašajo prihranke za denarnice in okolje. Če bi do leta 2027 delež ponovne uporabe za lončke in embalažo za hrano povečali le za 20 %, bi:

  • prihranili 9,9 milijona ton virov,
  • 2,6 milijarde kubičnih metrov vode,
  • preprečili izpuste 940.000 ton CO2 in
  • prihranili 3,7 milijarde €.

 

Vir: EBM

(Visited 142 times, 1 visits today)
Close