Avtor BR; foto: adobestock 2:14 pop OKOLJE

Trajnostna mobilnost in težave v JPP – veliko prostora za izboljšave

Trenutno poteka evropski teden mobilnosti, pod geslom; Udoben javni prostor – za vse.

V Sloveniji ga spremljajo težave in vse pogostejše nezadovoljstvo z javnem potniškem prometu (JPP).

V minulih dneh smo v uredništvo prejeli vprašanje ene od bralk: “Splošno nezadovoljstvo z javnim potniškim prometom in teden mobilnosti pod tem geslom… ali ni to v tej situaciji malce bizarno?”

Za odgovor smo prosili Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) ter društvo za sonaraven razvoj, Focus.

Na MOPE pojasnjujejo, da so se s 1. julijem začele izvajati nove avtobusne koncesije s povečanim standardom dostopnosti in z novimi voznimi redi. »S 1. julijem kakšnih večjih težav ni bilo, saj se počitniški vozni red izvaja v manjšem obsegu, do nekaterih težav pa je prišlo s 1. septembrom, ko se je vozni red začel izvajati v polnem obsegu, nekateri koncesionarji pa niso zmogli povečanega obsega dela. Tako je do težav prišlo v treh regijah (Savinjska, JV Slovenija in Koroška).«

Hkrati pa mirijo, da je velika večina težav, do katerih je prihajalo v prvem tednu septembra, že odpravljenih. Do konca septembra bodo po zagotovilih koncesionarjev in DUJPP odpravljene še preostale.

Cenovno ugoden, a pomanjkljiv JPP

Medtem pa Marjeta Benčina, strokovnjakinja za trajnostno mobilnost v društvu za sonaraven razvoj – Focus, pove, da če ljudje vsak dan poslušajo o slabi storitvi JPP, jih to odvrne od uporabe. Doda pa še: »V Sloveniji imamo cenovno ugoden JPP, medtem ko je sama storitev pomanjkljiva. Prenova poteka prepočasi, komunikacija z uporabniki je slaba. Zdi se, da JPP pri nas nima pravih zagovornikov, politikov, ki bi si res želeli sprememb in začeli celovito reševati sistem JPP.«

Še veliko prostora pa je tudi za spremembo naših navad

Najpogosteje uporabljeno prevozno sredstvo je še vedno osebni avtomobil, tudi za krajše poti, do pet kilometrov, ki bi jih sicer lahko opravili s kolesom ali peš.

Marjeta Benčina spodbuja k razmisleku, katera potovanja so pomembna in katera so čisto odveč. »Lahko se povezujemo znotraj skupnosti, začnemo združevati prevoze s sosedi, ki imajo opravke v isti smeri.«

Z ministrstva so opomnili, da standard dostopnosti JPP povečujejo za 20 % na račun jutranjih konic, oddaljenejših krajev in turizma ob koncih tedna. »Vozni redi so bolj prilagojeni potrebam mobilnosti zaposlenim, kar bo v prihodnje omogočalo večjo rabo medkrajevnih avtobusov.«

Na omejevanje prometa pozitivno vpliva tudi delo od doma

»Glavna cilja sta omejevanje rasti prometa, k čemur nedvomno prispeva tudi delo od doma, ter preusmeritev prometa na čim bolj trajnostne potovalne načine, torej zmanjševanje osebnega motornega prometa in prehod na JPP in aktivno mobilnost (hoja, kolesarjenje),« pojasnijo na MOPE.

Pri Focusu pa dodajo, da bi moralo biti delo od doma dostopno v čim večji meri vsem delavcem, ki imajo takšno vrsto dela, da prisotnost v pisarni ni potrebna. Predlagajo pa še, da preostala podjetja spodbujajo trajnostne prihode v službo. »Tiste, ki pridejo peš ali s kolesom, naj podjetje nagradi, jim omogoči tuše in garderobe. Hkrati pa naj zmanjšujejo službene poti, pri nakupu službenih vozil pa naj bodo pozorni na njihov okoljski odtis.«

(Visited 43 times, 1 visits today)
Close