Pod okriljem gibanja Break Free From Plastic, katerega člani smo tudi Ekologi brez meja, je izšlo poročilo “BRANDED, III. izdaja: Zahtevamo korporativno odgovornost za onesnaževanje s plastiko”, s katerim so okoljski aktivisti že tretje leto zapored razglasili podjetja Coca Cola, PepsiCo in Nestlé za največje svetovne onesnaževalce s plastiko.
Popis blagovnih znamk je iniciativa, ki aktivira državljane po vsem svetu, da plastične odpadke preštejejo in zabeležijo, katerim blagovnim znamkam pripadajo. Letos je več kot 14 tisoč prostovoljcev v 55 državah zbralo in popisalo 346.494 kosov odpadkov.
Neslavno lestvico top 10 zasedajo stare znanke:
- The Coca-Cola Company;
- PepsiCo;
- Nestlé;
- Unilever;
- Mondelez International;
- Mars, Inc.;
- Procter & Gamble;
- Philip Morris International;
- Colgate-Palmolive; in
- Perfetti Van Melle.
Na vrhu ostajajo iste korporacije
Naziv “glavni globalni onesnaževalec” pripada korporacijam, za katere je popis pokazal, da njihove blagovne znamke onesnažujejo največ lokacij po svetu z največ kosi plastičnih odpadkov. Glavna deseterica se v 2020 ni bistveno spremenila glede na prejšnja leta, kar kaže na to, da iste korporacije še naprej močno onesnažujejo s plastičnimi izdelki za enkratno uporabo.
Premalo konkretnih dejanj
Sedem od glavnih onesnaževalcev se je pridružilo globalni zavezi The New Plastics Economy, a to ni dovolj. Nedavno poročilo fundacije Ellen MacArthur ugotavlja, da so podpisniki globalne zaveze med leti 2018 in 2019 zmanjšali uporabo nove plastike le za 0,1 %. Plastični izdelki za enkratno uporabo imajo uničujoč vpliv na naš planet pa tudi na najbolj izpostavljene skupnosti na različnih delih sveta. Zbiralci odpadkov in skupnosti na globalnem jugu so priča hitri rasti nizkokakovostne plastične embalaže za enkratno uporabo, ki jo na tržišča pospešeno dajejo velike multinacionalke.
Jasen poziv največjim onesnaževalcem
Gibanje Break Free From Plastic zato poziva korporacije k urgentnemu zmanjšanju rabe plastike za enkratno uporabo. Glavni onesnaževalci morajo obelodaniti, koliko plastike za enkratno uporabo porabijo in nato postaviti jasne in merljive cilje za zmanjšanje količin proizvedenih plastičnih izdelkov za enkratno uporabo. Hkrati morajo preobraziti svoje sisteme za dostavo izdelkov in se celovito premakniti stran od plastike za enkratno uporabo.
Vir: EBM