Estonsko podjetje Woola je zmagalo na InnoEnergyjevem izzivu PowerUp! 2020 – tekmovanju za zagonska podjetja v regiji srednje in vzhodne Evrope (SVE). Komisijo je Woola prepričala z inovativno rešitvijo – plastiki, ki se uporablja v paketih v e-trgovanju, je našla alternativo – volno. Zmagovalka slovenskega tekmovanja PowerUp! – družba TROIA, pa je v velikem finalu postala zmagovalka po izboru publike.
Žirija je pri izbiri zmagovalca največ pozornosti namenila potencialu, ki ga ima predstavljena ideja oziroma rešitev za uspeh na globalni ravni, upoštevali pa so tudi možnost za dolgoročni razvoj tržno uspešnih produktov in storitev. »Proces izbire je bil zelo zahteven, saj so vsa zagonska podjetja predstavila izjemne produkte in rešitve. Največji potencial pa smo v letošnjem letu prepoznali v ekipi Woola iz Estonije,« je dejala Oksana Prykhodko, vodja inoviranja v družbi DTEK in članica žirije.
Woola si je tako prislužila 50.000 evrov nagrade in priložnost za sodelovanje v pospeševalnem programu družbe EIT InnoEnergy. Vodilni partner izziva Amazon Web Services zmagovalki ponuja storitve svojega programa AWS Activate in poslovno podporo, s svojimi storitvami in štipendijami pa so jo nagradili tudi drugi partnerji, kot sta Vestbee in SpeedUp Group. Estonski start-up je zaživel lani, letos pa že sodeluje z več spletnimi trgovinami in uspeh išče na globalnem trgu. Upajo, da jim bo naziv start-up leta v regiji SVE pomagal pri rasti poslovanja.
Rekordno število prijavljenih
Drugo mesto in 10.000 evrov je pripadlo češkemu podjetju Pocket Virtuality, ki razvija sofisticirane sisteme za virtualno in obogateno resničnost, tretje mesto in ček za 5.000 evrov pa je šlo litovski ekipi podjetja Viezo, ki se ukvarja s pretvorbo vibracij v energijo za napajanje brezžičnih IoT senzorjev.
Zmagovalka po glasovanju publike pa je postala slovenska družba TROIA, ki je zmagala tudi na slovenskem tekmovanju PowerUp!. Predstavila se je s platformo TROIA AR (obogatena resničnost), ki s pomočjo AR očal, tablic ali telefonov prikaže računalniško generirane ključne podatke v realnem času in s tem omogoči izjemne izboljšave v smislu operativne odličnosti in kakovosti pri delu, in to za vse industrije in za različne organizacije.
Na letošnji izziv se je prijavilo rekordno število udeležencev, saj se je za glavno nagrado in naložbene priložnosti potegovalo več kot 360 zagonskih podjetij iz 20 držav srednje in vzhodne Evrope. Glavna tematska področja letošnje izvedbe tekmovanja so bila trajnostna energija, mobilnost, čiste tehnologije in pametna mesta, dobrodošle pa so bile tudi napredne rešitve, ki pri spopadanju s perečimi izzivi izstopajo iz ustaljenih okvirov. Zaradi omejevalnih ukrepov, uvedenih ob pandemiji koronavirusa, se je veliki finale tokrat preselil na splet.