Avtor br; foto: adobestock 10:06 dop OKOLJE

Najboljši način za reševanje podnebnega problema je, da onesnaževalec plača!

Obsežna nova študija svetovnih podnebnih politik, ki je bila objavljena v reviji Science, kaže njihovo učinkovitost in omejitve.

Da bi ugotovili, kaj zares deluje, so raziskovalci preučili 1500 različnih političnih ukrepov v 41 državah, od leta 1998 do 2022. Ukrepe so združili v štiri širše kategorije – cene, predpisi, subvencije in informacije – in analizirali štiri različne sektorje gospodarstva: elektriko, promet, zgradbe in industrijo.

Ekipa je iskala zmanjšanje emisij za 5 odstotkov ali več v različnih sektorjih gospodarstva držav in ugotavljala, kaj jih je povzročilo. Primerjali so emisije s podobnimi državami kot kontrolnimi skupinami in upoštevali vremenske in druge dejavnike.

Uvedba davka najbolj znatno zniža emisije

»Če se uvedejo samo subvencije ali predpisi ali v kombinaciji eden z drugim, se ne opazijo večja zmanjšanj emisij. Ko pa se na primer doda davek na ogljik, se opazijo znatna zmanjšanja emisij,« je dejal soavtor študije Nicolas Koch, podnebni ekonomist na Potsdamskem inštitutu za raziskave podnebnih vplivov v Nemčiji.

»Ne bomo rešili podnebnega problema v bogatejših državah, dokler svojega dela ne plača onesnaževalec,«  je dejal Rob Jackson, podnebni znanstvenik z univerze Stanford in avtor knjige Clear Blue Sky.

Primeri učinkovitih podnebnih ukrepov

  • Britanija je od leta 2012 uvedla mešanico 11 različnih ukrepov, vključno s postopno opuščanjem premoga in cenovno shemo, ki vključuje trgovanje z emisijami, kar je ​​skoraj prepolovilo emisije.
  • Od 63 zgodb o uspehu je bilo največje zmanjšanje opaženo v gradbenem sektorju Južne Afrike, kjer je kombinacija predpisov, subvencij in označevanja naprav zmanjšala emisije za skoraj 54 odstotkov.
  • V Združenih državah so se emisije v prometu od leta 2005 do 2011 zmanjšale za 8 odstotkov zaradi kombinacije predpisov za gorivo in subvencij.

Politiki najraje sprejemajo subvencije

John Sterman, profesor menedžmenta na Inštitutu za trajnostni razvoj MIT Sloan, ki ni bil del raziskave, je dejal, da politiki najraje sprejemajo politike, ki subvencionirajo in spodbujajo nizkoogljične tehnologije: »Ampak to ni dovolj, treba je odvračati od fosilnih goriv tako, da se njihova cena približa njihovim celotnim stroškom, vključno s stroški podnebne škode, ki jo povzročajo.«


Preberite tudi: V Sloveniji največji okoljski problem onesnažen zrak

Vir: Euronews Green

(Visited 40 times, 1 visits today)
Close