Udeleženci na Poprav’cu, kot so poimenovali popravljalnico, pod strokovnim vodstvom serviserja Siniše Martina pridobivajo znanja, ki jim omogočajo, da svojim napravam vdahnejo novo življenje, hkrati pa prispevajo k zmanjšanju potrošnje in odpadkov.
Poleg serviserja je v Knjižnici Reči poskrbljeno za vso osnovno opremo, kar udeležencem omogoča brezplačno udeležbo in popravilo naprav. V primeru potrebe po rezervnih delih serviser svetuje, kje opraviti nakup, naprava pa lahko do naslednjega dogodka počaka v Knjižnici Reči.
“V času, ko prekomerna potrošnja in negativni okoljski učinki naraščajo, se pogosto soočamo s težavo, da se potrošniki hitreje odločijo za nakup nove opreme, namesto da bi popravili staro. To nakazuje perečo potrebo po spodbujanju in omogočanju popravil, kar bi lahko pomembno vplivalo na zmanjšanje porabe naravnih virov in energije ter količin odpadkov,” so povedali v družbi ZEOS.
Poprav’c – okolju prijazna alternativa nakupu novega aparata
Aprila so poslanci Evropskega parlamenta sprejeli direktivo o pravici potrošnikov do popravila, ki proizvajalce obvezuje k popravilu, potrošnike pa spodbuja, naj s popravili podaljšajo življenjsko dobo proizvodov.
“Če želimo učinkovito spodbuditi občane, da spremenijo svoje potrošniške navade v smeri okolju prijaznejših alternativ, je nujno, da so te alternative ne samo okolju prijazne, ampak tudi praktične in lahko dostopne. Ker je pot do dejanskega izvajanja direktive v praksi še dolga, so aktivnosti, kot je Poprav’c, še toliko pomembnejše za krepitev kulture popravil v prehodnem obdobju,” so še poudarili.
Hkrati je namen popravljalnice ozavestiti, da z izbiro okolju prijaznih rešitev posameznik ne prispeva le k izboljšanju okolja, ampak tudi k izboljšanju kakovosti svojega življenja.
Zaradi omejenega števila mest in lažjih priprav se zbirajo prijave preko enostavne prijavnice.