Ob svetovnem dnevu čistilnih akcij, ki je 19. septembra potekal v 158 državah, se je že tretje leto zapored odvijal tudi globalni popis blagovnih znamk odpadkov. Pobudniki čistilne akcije v Sloveniji, Ekologi brez meja, razkrivajo rezultate popisa in seznam 10 podjetij, katerih izdelki so, kot se je pokazalo v akciji, najpogosteje končali kot odpadek v naravi.
V sklopu slovenskega popisa so okoljevarstveniki popisali 1136 odpadkov in identificirali več kot 100 različnih blagovnih znamk, lestvico top 10 pa sestavljajo:
- Pivovarna Laško Union,
- Ferrero,
- Philip Morris International,
- Monster Beverage,
- Imperial Tobacco,
- Ljubljanske mlekarne,
- Redbull,
- Mercator,
- DM in
- Radenska.
Šest izmed naštetih se je na neslavnih seznam uvrstilo že v lanskem letu.
Za odpadke odgovorni tako proizvajalci kot potrošniki
Ekologi brez meja izpostavljajo nekaj novosti med dobrimi praksami slovenskih proizvajalcev in distributerjev, kot so prizadevanja za umik izdelkov, ki vsebujejo mikro plastiko, proizvodnja 100 % recikliranih plastenk iz plastike rPET in spodbujanje uporabe povratne embalaže. Prav slednje je ključno za zmanjševanje pogostosti smetenja, zato od proizvajalcev pričakujejo uvajanje svojih in podporo sistemski rešitvi.
V naravi že vidne posledice epidemije
Na vrh seznama najpogosteje najdenih odpadkov so se tudi tokrat zavihteli prehranska embalaža in tobačni izdelki. V naravi pa so pristale tudi zaščitne maske in rokavice za enkratno uporabo.
Vir: EBM