Dotaknili so se tudi tem enakosti in pravičnosti v zelenem prehodu ter napovedali novo nacionalno strategijo prilagajanja podnebnim spremembam, ki naj bi bila pripravljena do jeseni 2025.
V vsakem primeru je nujen hiter prehod na OVE
Podnebni svet je na zadnji seji obravnaval interventni zakon o Termoelektrarni Šoštanj (TEŠ), ki bi preprečil TEŠ-ov stečaj. Opozorili so na nujnost čim hitrejšega in učinkovitega prehoda na obnovljive vire energije, s čimer bi se izognili visokim javnim stroškom za reševanje TEŠ-a.
Nove pristojbine za tovorna vozila?
Člani Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE) so predstavili trenutno stanje cestninskega zakona. Ena ključnih novosti, ki jo prinaša direktiva o evro vinjeti, je nov sistem zaračunavanja cestnine tovornih vozil na podlagi njihovih CO2 izpustov.
MOPE je v medresorskem usklajevanju zagovarjalo uvedbo pristojbine, ki je že prisotna v nekaterih EU članicah, in bi zagotovila sistemski vir za spodbujanje trajnostnega tovornega prometa. Trenutni predlog zakona te možnosti sicer ne uvaja, a omogoča spremembe v prihodnosti. Podnebni svet je ob tem opozoril, da so v Sloveniji ene najbolj problematičnih emisij prav tiste, ki prihajajo iz prometa.
Obdavčiti bi morali elitno potrošnjo
Ena od tem srečanja je bila tudi ekonomska in ogljična neenakost v Sloveniji, katero je predstavila zastopnica Umanotere – slovenske fundacije za trajnostni razvoj. Podatki kažejo, da se je dohodkovna neenakost pri nas od leta 1990 močno povečala, velika pa je tudi razlika v količini emisij.
V letu 2019 je bil namreč predstavnik zgornjega odstotka najbogatejših neposredno odgovoren za 11-krat več izpustov v primerjavi s posameznikom iz manj premožne večine. Na podlagi teh podatkov zato na Umanoteri predlagajo davčne ukrepe, ki bi obremenili najpremožnejše in hkrati največje onesnaževalce.
Preberite tudi: Najboljši način za reševanje podnebnega problema je, da onesnaževalec plača!