V Ekokrogu so izvedli spletno anketo, na katero je odgovorilo 1102 ljudi. Od tega jih polovica (49 %) ne kupuje pijač v povratni embalaži.
Razlogi za to so: kar 31 % jih za to možnost sploh ni vedela, 51 % jih je navedlo, da zato, ker je ponudba pijač v povratni embalaži premajhna, nekaj manj (38 %) pa zato, ker ni posebej označena. 12 % jih je opozorilo, da so na pijače v nepovratni embalaži ugodnejši popusti. Druga polovica (51 %) anketiranih, ki redno ali občasno kupujejo pijače v povratnih steklenicah, to počne zaradi odgovornosti do okolja (83 %), zaradi boljšega okusa pijače iz steklenice (62 %) in zato, ker v pijači ni ostankov plastike (59 %).
V povratnih steklenicah največ kupujejo pivo
V povratnih steklenicah kupujejo vodo (50 %), druge brezalkoholne pijače (64 %), vino (61 %) in pivo (79 %). Mnogi so odgovorili, da pijače in tudi mleko v povratnih steklenicah kupujejo pri manjših lokalnih proizvajalcih ali kmetih. Prazne steklenice večinoma oddajo tam, kjer so pijačo kupili.
Vračilo povratnih steklenic poteka preko avtomatov ali na blagajni
Večina (59 %) jih povratne steklenice vrača preko avtomatov, 35 % vrnjeno embalažo odčitajo na blagajni, 6 % pa jih embalažo odloži v zabojnike za ločeno zbiranje stekla ali porabi doma. Kavcijo lahko unovčijo kot popust pri naslednjem nakupu (38 %), 17 % jih pri tem popust lahko uveljavi samo na nakup iste pijače, 16 % pa samo na nakup iste pijače istega proizvajalca. Zgolj 9 % anketiranih je označilo, da lahko prejmejo tudi gotovino, 6 % pa jih kavcije sploh ne unovči, ker je postopek preveč zapleten.
Slabo označeno, katero embalažo lahko vrnejo
Kar 91 % tistih, ki pijače v povratnih steklenicah že kupuje, meni, da v trgovinah ni dobro označeno, za katere pijače so plačali kavcijo in da prazno embalažo lahko vrnejo. Da niso dobro seznanjeni s postopkom vračanja povratnih steklenic jih je označilo 43 %. 95 % jih ne ve, da je znesek kavcije obdavčen z DDV.
Vir: Eko krog