Pipistrel Velis Electro je prvo povsem električno letalo na svetu, ki je kadarkoli pridobilo tipski certifikat, pravijo v Pipistrelu. Poudarjajo, da dvosed, namenjen predvsem šolanju pilotov, spreminja letalske standarde na področju tehnoloških inovacij in cenovne učinkovitosti. Prepričani so, da certifikat agencije za letalsko varnost EASA utira pot do okolja prijaznemu letalstvu brez emisij v prihodnosti.
»Pipistrel Velis Electro je s svojim tipskim certifikatom prvi korak h komercialni uporabi električnih letal, ki je nujna, če želimo, da postane letalstvo brez emisij nekoč možno. Je precej tišji od drugih letal in ne proizvaja nikakršnih plinov zaradi izgorevanja,« pravi Ivo Boscarol, ustanovitelj in direktor podjetja Pipistrel. Prepričan je, da to potrjuje, da je mogoče pridobiti tipski certifikat za električna letala in letalske motorje, kar po njegovem mnenju opogumlja tudi druge razvijalce električnih letal. Poudarja, da pomeni za Pipistrel ta dosežek dodatno motivacijo za prihodnje projekte eVTOL (electric Vertical Take-Off and Landing – letalo z navpičnim vzletanjem in pristajanjem) in večsedežne sisteme na vodik.
Enostavno za uporabo in vzdrževanje
Letalo Velis Electro je zasnovano tako, da ga je enostavno uporabljati in vzdrževati, ne da bi bila pri tem ogrožena varnost, saj je namenjeno za šolanje in je del sistema Velis Training System. Kot povedo v Pipistrelu, z uporabo certificiranega električnega letalskega motorja »Velis Electro ponudi vso svojo moč na razpolago takoj in brez ogrevanja«. Uporablja poenostavljen uporabniški vmesnik v pilotski kabini, ki je enakega videza kot pri letalih z navadnimi bencinskimi motorji. Pravijo, da zmanjšano število gibljivih delov močno zmanjša stroške vzdrževanja, tveganje za okvaro pa je še dodatno zmanjšano zahvaljujoč vgrajenemu sistemu stalnega nadzora. »Ta izboljšana zanesljivost omogoča, da imajo elementi pogonskih sklopov Velisa Electro več kot dvakrat daljšo življenjsko dobo v primerjavi s prejšnjo generacijo električnih letal,« dodajo.
Občutno znižanje stroškov obratovanja
Povedo, da je revolucionarni pogonski sklop v celoti tekočinsko hlajen, vključno z baterijami, in da je kot del certifikacijskega procesa dokazal, »da lahko obratuje napakam navkljub ter vzdrži tudi slučaje termičnega pobega baterijskih celic in udarce, ki nastopijo v primeru nesreče«. Poudarijo, da je rezultat vseh teh inovacij »drastično zmanjšanje stroškov obratovanja, kar bistveno prispeva k cenovni dostopnosti šolanja za pilote«.
Prve kupce že imajo
Pipistrel bo kupcem v sedmih različnih državah že letos priskrbel prvih 31 letal Velis Electro. Prvi kupec letala Velis Electro, Marc B. Corpataux, pravi, da so v njegovem podjetju, šoli letenja AlpinAirPlanes GmbH, na Velisovem predhodniku Alpha Electro z več kot 400 urami letenja izšolali 25 pilotov, zato so prepričani o primernosti električnega letenja. »Sprva bomo 12 letal, ki jih naročamo, porazdelili na 10 letališč preko cele Švice. Vsaka baza bo opremljena s fotovoltaičnimi paneli s površino 150 m2, ki bodo proizvajali elektriko za 12.000 ur letenja na leto na letalih Velis Electro,« pravi Corpataux.
V treh desetletjih več kot 2.200 letal
Pipistrel je v dobrih treh desetletjih izdelal več kot 2.200 letal, prvega dvosedežnega električnega že leta 2007, z električnim štirisedom pa je leta 2011 zmagal na natečaju agencije NASA Green Flight Challenge. Doslej je zasnoval devet različnih električnih letal, tako eksperimentalnih kot tudi takšnih za serijsko proizvodnjo in prodajo. Razvija tudi pogonske sisteme, vključno z baterijami, krmilniki moči in elektromotorji, tako za mala letala kot tudi za letalstvo splošnega razreda in za naročnike, kot sta NASA in Siemens.