10:58 dop GOSPODARSTVO

Digitalni ‘odpadki’ v vašem podjetju: Koliko podatkov lahko počistite?

Ekologi brez meja (EBM) organizirajo vseslovensko čistilno akcijo čiščenja digitalnih odpadkov, ki bo potekala 15. marca 2025.

Digitalno čiščenje je enostaven ukrep, s katerim lahko podjetje okrepi svoja trajnostna prizadevanja, ozavešča zaposlene, izboljšuje svoje procese in učinkovitost ter zmanjšuje stroške shranjevanja in podaljšuje življenjsko dobo elektronske opreme.

Ste vedeli?

Digitalni podatki in ogljični odtis

Ogljični odtis se nanaša na količino toplogrednih plinov, zlasti ogljikovega dioksida (CO2), ki jo določena dejavnost, organizacija, izdelek ali posameznik sprosti v ozračje. “Ogljični odtis digitalnih aktivnosti se nanaša na količino toplogrednih plinov, ki jih povzročajo dejavnosti na internetu, vključno z brskanjem po spletu, pošiljanjem e-pošte, uporabo socialnih omrežij, prenosom datotek, gledanjem spletnih videoposnetkov itd. Digitalne storitve in infrastruktura, kot so podatkovni centri, omrežja in strežniki, zahtevajo veliko električne energije, kar povečuje njihov ogljični odtis,” podarjajo Ekologi brez meja.

  • Poraba električne energije: Podatkovni centri, kjer se shranjuje in obdeluje velika količina spletnih podatkov, zahtevajo veliko električne energije za delovanje strojne opreme, hlajenje in vzdrževanje.
  • Podatkovna povezljivost: Prehod podatkov prek omrežij, zlasti preko brezžičnih omrežij, zahteva električno energijo. Večji podatkovni promet pomeni večjo porabo energije.
  • Algoritmi in obdelava podatkov: Zapleteni algoritmi in obdelava velike količine podatkov zahtevajo zmogljive računalniške sisteme, ki porabijo več energije.
  • Zasnova programskih rešitev: neučinkovitost pomeni višjo porabo naravnih virov ter večjo potrebo in hitrejše trošenje strojne opreme.
  • Vzorci uporabe: različni načini uporabe enih in istih digitalnih rešitev imajo lahko zelo različne ogljične odtise.

Po različnih ocenah naj bi digitalne tehnologije, vključno z informacijsko tehnologijo in komunikacijskimi omrežji, prispevale k 4-5 % svetovnih izpustov toplogrednih plinov v 2023, njihov delež pa zraste za približno 6 % na leto. To je že več izpustov, kot jih proizvede letalski promet.

Kako se lotiti digitalne čistilne akcije v podjetju?

Ko se v podjetju ali organizaciji odločite za sodelovanje, najprej, kot svetujejo Ekologi brez meja, organizatorji vseslovenske digitalne čistilne akcije, določite koordinatorja, ki bo organiziral podrobnosti akcije in bo tudi kontaktna oseba za organizatorje akcije. Koordinator naj preveri interes za sodelovanje pri akciji in prijavi udeležbo podjetja oz. organizacije tule.

V podjetju zaposlene pozovite k samostojnemu čiščenju njihovih naprav. Med sodelujoče razdelite navodila, prenesite tabelo za zbiranje podatkov in vsak sodelujoči naj svoje rezultate vpiše v tabelo. Zbrane rezultate za podjetje pa oddajte v spletni obrazec, najkasneje do 31. marca.

Po oddaji podatkov boste izvedeli, koliko CO2 ste privarčevali z izbrisanimi podatki.

Digital.ocistim.si

“Pri čiščenju lahko greste še korak dlje in se lotili tudi strežnikov podjetja, sistemskih datotek in kanalov komuniciranja podjetja. Vključite vse zaposlene IT oddelka, oddelka za komuniciranje ter vodstvo podjetja. Če se boste odločili za poglobljeno čiščenje, ne pozabite podatkov o količini izbrisanih datotek prišteti zbranim rezultatom čiščenja ostalih zaposlenih,” svetujejo Ekologi brez meja.

Poleg akcije čiščenja se lahko podjetje odloči tudi za ozaveščanje zaposlenih, poslovnih partnerjev in strank, ali pa akcijo digitalnega čiščenja podprete finančno.

(Visited 10 times, 10 visits today)
Close

Center Nastavitev Zasebnosti

Obvezni piškotki

Shranijo uporabnikovo odločitev glede sprejemanja piškotkov.

gdpr[allowed_cookies], gdpr[consent_types]: beleži uporabniško odločitev glede sprejetja ali zavrnitev uporabe piškotkov. Veljavnost: 1 leto.

Socialna omrežja

Facebook vtičnik; za povečanje sodelovanja naših uporabnikov preko družbenih omrežij, analizo prodaje, segmentacijo uporabnikov in ponovno targetiranje uporabnikov

c_user, datr, fr, pl, presence, sb, wd, xs, pnl_data2, act

Analitika

Analitika nam omogoča, da merimo število uporabnikov v obliki obiskov in klikov.

advanced_ads_browser_width, advanced_ads_page_impressions, advanced_ads_pro_server_info, advanced_ads_pro_visitor_referrer
_ga: merjenje obiskanosti s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 2 leti. _gat: piškotek ne hrani uporabniških podatkov, uporablja se za omejevanje pogostosti zadetkov pri merjenju obiskanosti strani s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 10 minut. _gid: naključno ustvarjeno unikatno število se uporablja za izračun podatkov o obisku našega spletnega mesta. s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 24 ur.

Analiza obiska

To function properly, Hotjar stores first-party cookies on your visitor's browser. Cookies are either set by the Hotjar script, or by visiting Hotjar's website. Displaying the correct content to your visitors without personally identifying anyone relies on Hotjar's cookies.

_hjClosedSurveyInvites Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor interacts with a Survey invitation modal popup. It is used to ensure that the same invite does not re-appear if it has already been shown. 365 days _hjDonePolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor completes a poll using the Feedback Poll widget. It is used to ensure that the same poll does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjMinimizedPolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor minimizes a Feedback Poll widget. It is used to ensure that the widget stays minimizes when the visitor navigates through your site. 365 days _hjDoneTestersWidgets Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor submits their information in the Recruit User Testers widget. It is used to ensure that the same form does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjIncludedInSample Hotjar cookie. This session cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the sample which is used to generate funnels. 365 days _hjShownFeedbackMessage This cookie is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if they navigate to another page where it is set to show. 365 days _hjid Hotjar cookie. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. 365 days _hjRecordingLastActivity This should be found in sessionStorage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records). Session hjTLDTest When the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed. Session _hjUserAttributesHash User Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated. Session _hjCachedUserAttributes This cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool. Session _hjLocalStorageTest This cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted immediately after creating it so the expected storage time is under 100ms. N/A _hjptid This cookie is set for logged in users of Hotjar, who have Admin Team Member permissions. It is used during pricing experiments to show the Admin consistent pricing across the site. Session _hjAbsoluteSessionInProgress The cookie is set so Hotjar can track the beginning of the user's journey for a total session count. It does not contain any identifiable information. 30 minutes