Digitalno čiščenje je enostaven ukrep, s katerim lahko podjetje okrepi svoja trajnostna prizadevanja, ozavešča zaposlene, izboljšuje svoje procese in učinkovitost ter zmanjšuje stroške shranjevanja in podaljšuje življenjsko dobo elektronske opreme.
Ste vedeli?
- 80 % podatkov, ki jih hranimo, nikoli več ne uporabimo
- Ne vidimo jih, a podatki močno bremenijo okolje! (Konkretni podatki)
Digitalni podatki in ogljični odtis
Ogljični odtis se nanaša na količino toplogrednih plinov, zlasti ogljikovega dioksida (CO2), ki jo določena dejavnost, organizacija, izdelek ali posameznik sprosti v ozračje. “Ogljični odtis digitalnih aktivnosti se nanaša na količino toplogrednih plinov, ki jih povzročajo dejavnosti na internetu, vključno z brskanjem po spletu, pošiljanjem e-pošte, uporabo socialnih omrežij, prenosom datotek, gledanjem spletnih videoposnetkov itd. Digitalne storitve in infrastruktura, kot so podatkovni centri, omrežja in strežniki, zahtevajo veliko električne energije, kar povečuje njihov ogljični odtis,” podarjajo Ekologi brez meja.
- Poraba električne energije: Podatkovni centri, kjer se shranjuje in obdeluje velika količina spletnih podatkov, zahtevajo veliko električne energije za delovanje strojne opreme, hlajenje in vzdrževanje.
- Podatkovna povezljivost: Prehod podatkov prek omrežij, zlasti preko brezžičnih omrežij, zahteva električno energijo. Večji podatkovni promet pomeni večjo porabo energije.
- Algoritmi in obdelava podatkov: Zapleteni algoritmi in obdelava velike količine podatkov zahtevajo zmogljive računalniške sisteme, ki porabijo več energije.
- Zasnova programskih rešitev: neučinkovitost pomeni višjo porabo naravnih virov ter večjo potrebo in hitrejše trošenje strojne opreme.
- Vzorci uporabe: različni načini uporabe enih in istih digitalnih rešitev imajo lahko zelo različne ogljične odtise.
Po različnih ocenah naj bi digitalne tehnologije, vključno z informacijsko tehnologijo in komunikacijskimi omrežji, prispevale k 4-5 % svetovnih izpustov toplogrednih plinov v 2023, njihov delež pa zraste za približno 6 % na leto. To je že več izpustov, kot jih proizvede letalski promet.
Kako se lotiti digitalne čistilne akcije v podjetju?
Ko se v podjetju ali organizaciji odločite za sodelovanje, najprej, kot svetujejo Ekologi brez meja, organizatorji vseslovenske digitalne čistilne akcije, določite koordinatorja, ki bo organiziral podrobnosti akcije in bo tudi kontaktna oseba za organizatorje akcije. Koordinator naj preveri interes za sodelovanje pri akciji in prijavi udeležbo podjetja oz. organizacije tule.
V podjetju zaposlene pozovite k samostojnemu čiščenju njihovih naprav. Med sodelujoče razdelite navodila, prenesite tabelo za zbiranje podatkov in vsak sodelujoči naj svoje rezultate vpiše v tabelo. Zbrane rezultate za podjetje pa oddajte v spletni obrazec, najkasneje do 31. marca.
Po oddaji podatkov boste izvedeli, koliko CO2 ste privarčevali z izbrisanimi podatki.
Digital.ocistim.si
“Pri čiščenju lahko greste še korak dlje in se lotili tudi strežnikov podjetja, sistemskih datotek in kanalov komuniciranja podjetja. Vključite vse zaposlene IT oddelka, oddelka za komuniciranje ter vodstvo podjetja. Če se boste odločili za poglobljeno čiščenje, ne pozabite podatkov o količini izbrisanih datotek prišteti zbranim rezultatom čiščenja ostalih zaposlenih,” svetujejo Ekologi brez meja.
Poleg akcije čiščenja se lahko podjetje odloči tudi za ozaveščanje zaposlenih, poslovnih partnerjev in strank, ali pa akcijo digitalnega čiščenja podprete finančno.