Avtor rb; foto: adobestock 11:40 dop AKTUALNO

ZPS svetuje: Kako kupovati na črni petek, da bo nakup uspešen in ugoden?

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pripravila 11 nasvetov pred črnim petkom in spletnim ponedeljkom.

Trgovci nas na t.i. črni petek na vsakem koraku obveščajo o popustih in neverjetnih ponudbah, pa so res tako prijazne našim denarnicam?

Britanska potrošniška organizacija Which je leta 2021 ugotovila, da je 99,5 odstotka »neverjetnih ponudb« enakih ali celo bolj ugodnih v drugih obdobjih leta. V raziskavi so preverili več tisoč cen in ugotovili, da z nakupom na črni petek skoraj zagotovo ne boste dosegli najnižje cene v zadnjem letu.

Na ZPS zato opozarjajo, da so velika znižanja pogosto le vaba za nepremišljene nakupe, za promocijo povprečnih izdelkov in tudi za lažno znižanje cen. Da boste dan popustov izkoristili za nakup kakovostnega izdelka, ki ga v resnici potrebujete, so pripravili uporabne nasvete,..

1. Napišite si seznam želja

Vnaprej si napišite seznam izdelkov, ki jih potrebujete in bi jih želeli kupiti. V spletni trgovini lahko naredite seznam priljubljenih izdelkov, da vidite, ali se bo kateri pojavil med znižanimi.

2. Naročite se na e-novice

Večina trgovcev predstavlja svoje izdelke in aktualne akcijske ponudbe v e-novicah. A ob e-novicah in objavah na družbenih omrežjih bodite previdni. Če vas ob privlačnih akcijah zamika, da bi izkoristili popuste, najprej premislite, ali oglaševani izdelek res potrebujete.

3. Glejte ceno, ne »popusta«

Naj vas ne zavedejo slogani, kot je »70 % mega razprodaja«. Poiščite prvotno ceno izdelka in si oglejte, kako se je cena »razvija« skozi mesec ali dva. Vsekakor preverite tudi cene pri drugih trgovcih, saj je lahko pri enem trgovcu cena s popustom enaka redni ceni pri drugem.

4. Ne bodite ‘obsedeni’ z (določeno) znamko

Ne glede na to, ali nakupujete na črni petek ali ob kateri drugi priložnosti, nikoli ni dobro izbrati izdelka samo zaradi znane blagovne znamke. Prav tako naj vas ne zavedejo zelo poceni ali celo neznane znamke. Te sicer niso nujno slabe, ni pa naključje, da se nekatere pojavljajo le v promocijskih obdobjih.

5. Preverite spletne ocene izdelkov

Če ima izdelek v spletni trgovini pet zvezdic, še ne pomeni, da je dober. Še posebej, če je dobil le eno oceno ali pa je predmet niza lažnih ocen. Zato ne glejte samo končne ocene, ampak preberite tudi vsebino mnenj. Pretirano pozitivni komentarji, ali veliko mnenj, objavljenih na isti datum, so lahko znak, da se za mnenji skrivajo kupljene ocene.

6. Preberite splošne pogoje

Preberite splošne pogoje prodajalca, saj ti običajno vsebujejo informacije o strošku in času dostave, morebitnih garancijskih pogojih, pogojih vračila izdelka in o prodajalcu samem.

Če nakupujete na spletnih platformah bodite še posebej pozorni na to, kdo je prodajalec. Če gre za partnerskega prodajalca na platformi ali na spletni tržnici, je pomembno vedeti, da sklepate prodajno pogodbo z njim, a vas poleg njegovih splošnih pogojev zavezujejo tudi splošni pogoji platforme.

7. Pozor pri nakupih na spletnih mestih zunaj EU

Spletne nakupe je bolje omejiti na prodajalce, ki imajo sedež v Sloveniji ali v EU. To je varnejše v smislu garancije in storitev za stranke. Poleg tega boste morali, če kupite nekaj na spletnem mestu zunaj EU (tudi Združeno kraljestvo), plačati dodatne davke, carine in uvozne dajatve. Te pristojbine so običajno plačane prevozniku, ki vam dostavi paket.

8. Ne nasedajte lažnim promocijam

Se je cena pred nekaj dnevi zvišala in nenadoma padla na prejšnjo raven? Umetno zvišanje cene tik pred popusti je nepoštena in zavajajoča poslovna praksa, vendar Zakon o varstvu potrošnikov pozna varovalko: trgovec mora pri znižanju izdelkov poleg nove cene navesti tudi ceno, ki je bila najnižja v zadnjih 30 dneh pred znižanjem. Pocenitev mora torej biti realna. Če opazite, da trgovec ne upošteva omenjenega zakonskega določila, ga prijavite Tržnemu inšpektoratu RS, ki je pristojen za nadzor in ukrepanje v tovrstnih primerih.

9. Bodite pozorni na morebitne spletne prevare

Obdobje, ko spletne trgovine tekmujejo z izjemnimi ponudbami, je ugodno tudi za goljufe. Povezava v oglasu ali e-pošti za črni petek lahko vodi do lažne spletne strani, ki so jo ustvarili kibernetski kriminalci. Če vnesete svoje osebne podatke ali informacije o plačilu, jih lahko zlorabijo in ukradejo vašo identiteto ali izpraznijo vaš bančni račun. Še posebej bodite pozorni na naslov pošiljatelja sporočila in si oglejte, kam v resnici vodi URL v e-pošti ali oglasu.

10. Ste res prejeli, kar ste naročili?

Prodajalec mora zagotoviti, da vam je dostavljen izdelek, ki ste ga naročili. Če ne ustreza naročenemu oziroma je poškodovan, odgovarja prodajalec.

Ali je izdelek skladen, morate preveriti v času dostave ali zelo kmalu zatem in se nemudoma odzvati. Fotografirajte neustrezen ali poškodovan izdelek in nemudoma stopite v stik s prodajalcem prek njegove spletne strani ali po elektronski pošti.

Če opazite napako v 30 dneh, imate izbiro: lahko zahtevate nov brezhiben izdelek, vračilo kupnine, znižanje kupnine (sorazmerno z neskladnostjo) ali popravilo izdelka.

11. Spremljajte rezultate ZPS testov

Tako lahko uvrstite na svoj seznam dokazano kakovostne izdelke, ki pogosto celo niso med najdražjimi. S sledenjem rezultatov testov lahko precej prihranite. Prav tako boste vedeli, kakšna je bila okvirna cena pred črnim petkom, torej ali je izdelek res znižan.


Preberite tudi: Črni petek je črn dan za okolje

(Visited 33 times, 33 visits today)
Close

Center Nastavitev Zasebnosti

Obvezni piškotki

Shranijo uporabnikovo odločitev glede sprejemanja piškotkov.

gdpr[allowed_cookies], gdpr[consent_types]: beleži uporabniško odločitev glede sprejetja ali zavrnitev uporabe piškotkov. Veljavnost: 1 leto.

Socialna omrežja

Facebook vtičnik; za povečanje sodelovanja naših uporabnikov preko družbenih omrežij, analizo prodaje, segmentacijo uporabnikov in ponovno targetiranje uporabnikov

c_user, datr, fr, pl, presence, sb, wd, xs, pnl_data2, act

Analitika

Analitika nam omogoča, da merimo število uporabnikov v obliki obiskov in klikov.

advanced_ads_browser_width, advanced_ads_page_impressions, advanced_ads_pro_server_info, advanced_ads_pro_visitor_referrer
_ga: merjenje obiskanosti s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 2 leti. _gat: piškotek ne hrani uporabniških podatkov, uporablja se za omejevanje pogostosti zadetkov pri merjenju obiskanosti strani s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 10 minut. _gid: naključno ustvarjeno unikatno število se uporablja za izračun podatkov o obisku našega spletnega mesta. s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 24 ur.

Analiza obiska

To function properly, Hotjar stores first-party cookies on your visitor's browser. Cookies are either set by the Hotjar script, or by visiting Hotjar's website. Displaying the correct content to your visitors without personally identifying anyone relies on Hotjar's cookies.

_hjClosedSurveyInvites Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor interacts with a Survey invitation modal popup. It is used to ensure that the same invite does not re-appear if it has already been shown. 365 days _hjDonePolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor completes a poll using the Feedback Poll widget. It is used to ensure that the same poll does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjMinimizedPolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor minimizes a Feedback Poll widget. It is used to ensure that the widget stays minimizes when the visitor navigates through your site. 365 days _hjDoneTestersWidgets Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor submits their information in the Recruit User Testers widget. It is used to ensure that the same form does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjIncludedInSample Hotjar cookie. This session cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the sample which is used to generate funnels. 365 days _hjShownFeedbackMessage This cookie is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if they navigate to another page where it is set to show. 365 days _hjid Hotjar cookie. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. 365 days _hjRecordingLastActivity This should be found in sessionStorage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records). Session hjTLDTest When the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed. Session _hjUserAttributesHash User Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated. Session _hjCachedUserAttributes This cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool. Session _hjLocalStorageTest This cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted immediately after creating it so the expected storage time is under 100ms. N/A _hjptid This cookie is set for logged in users of Hotjar, who have Admin Team Member permissions. It is used during pricing experiments to show the Admin consistent pricing across the site. Session _hjAbsoluteSessionInProgress The cookie is set so Hotjar can track the beginning of the user's journey for a total session count. It does not contain any identifiable information. 30 minutes