Po 80 dneh neprekinjene plovbe so v cilj v Les Sables de Olone prišle prve jadrnice na regati solo jadralcev okoli sveta Vendée Globe, ki velja za najvišjo raven oceanskega jadranja. Charlie Dalin, ki je kot prvi prečkal ciljno črto ter Yannick Besthaven in postal zmagovalec ob upoštevanju časovnega bonusa, ki si ga je pridobil pri reševanju drugega jadralca v bližini Antarktike, je pri plovbi uporabljal DORADO – sistem za načrtovanje optimalne poti plovil na morju, skupaj še s tremi med prvimi šestimi jadrnicami.
Na regati okoli sveta Vendée Globe sodelujejo solo jadralci na 18 m jadrnicah. Jadrajo brez postanka in brez asistence. Tekmovanje poteka vsaka 4 leta. Na letošnji regati, ki se je začela lani, 8. novembra 2020, je štartalo 33 jadralcev. Prejadrali so približno 40.000 km (24.000 milj). V jadralskem svetu in državah z daljšo pomorsko tradicijo je to eden najodmevnejših športnih dogodkov, je na ravni Tour de France v svetu kolesarstva oz. Formule 1 v avtomobilizmu.
Na regati je bila prisotna tudi Agencija Republike Slovenije za okolje (ARSO) s sistemom za načrtovanje optimalne poti jadrnic, ki upošteva predvidene meteorološke in oceanografske parametre. Jadralci so lahko v vsakem trenutku zahtevali izračun optimalne poti do načrtovanega cilja. Ta izračun poti se je – ob upoštevanju meteoroloških in oceanografskih podatkov po posebnem algoritmu – nenehno izvajal na strežnikih ARSO: “Vse izračune smo prestavili v »oblak« in bistveno zmanjšali količino podatkov za prenos. Pri klasičnem pristopu mora jadralec vse meteorološke in oceanografske podatke preko satelitske povezave najprej prenesti k sebi in se nato odločati o optimalni poti.”
Sistem so razvili skupaj s hrvaškim podjetjem Five Agency. ARSO je razvil izračun optimalnih poti in posredovanje meteoroloških in oceanografskih parametrov uporabnikom, Five Agency pa programsko opremo, ki je jadralcem omogočala dostop do informacij preko satelitske povezave in njihov prikaz.
“Na ARSO smo na regati preizkusili svoje hkratno poznavanje morja in vremena in uporabo znanja v ekstremnih okoliščinah. Izpopolnili smo znanje, ki ga lahko ponudimo za načrtovanje varne in varčne plovbe. Z dobro načrtovano plovbo je mogoče zmanjšati porabo goriv in zmanjšati vplive na okolje. Preverili smo usposobljenost izvajanja podpore ob ekoloških nesrečah na morju. V primeru uspešnega reševanja Kevina Escoffierja smo potrditli zanesljivost sistema za iskanje in reševanje oseb v morju,” povedo.
Vir: ARSO