Poročilo, ki sta ga pripravila oglaševalska skupina Badvertising in thinktank New Weather Sweden, je našlo 83 sponzorskih pogodb za zimske športne prireditve proizvajalcev avtomobilov.
Največji upravni organ v zimskih športih, Mednarodno smučarsko in deskarsko zvezo (FIS), sponzorira Audi. Skoraj 90 % vozil, ki jih je leta 2021 proizvedel Audi, je bilo z bencinskim ali dizelskim motorjem. Našli so tudi sponzorske pogodbe 12 podjetij za fosilna goriva ter pet pogodb letalskih družb.
Andrew Simms iz Badvertisinga je opozoril: »V športu ni več pogodb s podjetji tobačnih izdelkov, zaradi skrbi za zdravje, enako se mora storiti z glavnimi onesnaževalci, ne samo zaradi zaščite športnikov, planeta in javnosti, ampak tudi zaradi prihodnosti športa.«
Zime z vse manj snega
Nedavne raziskave so pokazale, da je snežna odeja v Alpah zdaj 36 dni krajša od dolgoletnega povprečja, saj emisije CO2 povzročajo globalno segrevanje. Naraščajoče globalne temperature so v povprečju skrčile snežno odejo na severni polobli za približno 90.000 kvadratnih kilometrov na leto. Zimske olimpijske igre v Pekingu lani so bile prve, ki so se skoraj v celoti zanašale na umetni sneg.
Emil Johansson Kringstad, nekdanji švedski tekač na smučeh, je dejal: »Velika ironija je, da so sponzorstva fosilnih goriv tako pogosta v športu, ki je močno odvisen od mrzlih zim in snega. Podjetja, ki uporabljajo fosilna goriva, talijo sneg zimskih športov.«
Smučarji pozvali FIS k ukrepanju
Februarja so smučarji pozvali FIS, naj ukrepa glede podnebne krize. Ena od zahtev je bila bolj “geografsko razumen” razpored tekem za zmanjšanje emisij ogljika, kot posledica uporabe letal.
V letošnji sezoni bodo moški tekmovalci dvakrat potovali iz Evrope v Severno Ameriko in nazaj. Med drugim so predlagali še premik začetka sezone s konca oktobra na konec novembra in konca sezone s sredine marca na konec aprila. Poziv je podpisalo 200 smučarjev in smučark.
V Planici gostoval posvet o trajnostnih (športnih) dogodkih
Trenutno v Planici poteka nordijsko svetovno prvenstvo in v okviru le tega je potekal tudi posvet o trajnostnih (športnih) dogodkih.
Jenny Wiedeke, direktorica FIS Communications, je povedala, da je mednarodna zveza FIS že leta 2013 pripravila navodila za organizacijo zelenih dogodkov, saj je javnost čedalje bolj občutljiva na vplive dogodkov, ki se odvijajo v naravnem okolju.
Prizadevanja, da bi tudi v čedalje milejših zimah omogočili športe na snegu (npr. s snežnimi topovi, helikopterskimi prevozi snega, smučišči v dvoranah), imajo ogromen okoljski odtis, hkrati pa so zimski športi (na snegu) žrtev podnebnih sprememb. »V tem kritičnem kontekstu veliki dogodki, kot je svetovno prvenstvo v Planici, igrajo pomembno ozaveščevalno vlogo,« je izpostavila Wiedeke in podala priznanje organizatorjem prvenstva v Planici za celovit pristop k trajnosti.
Na dogodku je Stefan Krauß, podpredsednik za zimske športe pri Infront Sports & Media, še izpostavil: »Pomembno je, da organizatorji izberejo sponzorje, ki bodo podpirali in ne spodkopavali kredibilnost dogodka, saj je javnost vse bolj občutljiva na neusklajenost med dejavnostjo sponzorjev in namenom dogodkov.«
Vir: The Guardian, Umanotera