11:17 dop AKTUALNO

Te blagovne znamke so neslavni zmagovalci odpadkov

Katera podjetja posredno povzročajo največ odpadkov? Že četrto leto zapored se je pod okriljem mreže Break Free From Plastic identificirali največje korporativne onesnaževalce na svetu.

Kar 11.184 prostovoljcev iz 45 držav je sodelovalo v popisu blagovnih znamk odpadkov, ki je potekal na 440 lokacijah na šestih celinah. Skupaj je bilo zbranih in analiziranih 330.493 kosov plastičnih odpadkov.

Največji onesnaževalci na svetu so …

Kot poročajo Ekologi brez meja so bile dokumentirane blagovne znamke 7.762 različnih podjetij. Tako kot v prejšnjih letih je kljub okoljskim zavezam absolutni zmagovalec Coca-Cola z več odpadki kot onesnaževalca številka dve in tri skupaj.

Coca-Coli sledijo PepsiCo, Unilever, Nestlé, Procter & Gamble, Mondelēz International, Philip Morris International, Danone, Mars Inc. in Colgate-Palmolive.

Kaj pa slovenski neslavni zmagovalci?

V Sloveniji so letos pri popisu blagovnih znamk zbrali čez 5000 ogorkov, za njihovo identifikacijo pa je zmanjkalo časa. Glede na homogenost trga sta tokratna neslavna zmagovalca po prepričanju popisovalcev Phillip Morris International in Imperial Tobacco Group (lastnik Tobačne Ljubljana).

Če odmislimo tobačne izdelke pa po tleh tako kot prejšnja leta prevladuje embalaža hrane in precej izdelkov iz nedoločljive plastike.

Svet se mora prenehati zanašati na fosilna goriva in ambiciozno ukrepati

Plastika je narejena iz fosilnih goriv, svetovna odvisnost od tiste za enkratno uporabo pa resno prispeva k podnebni krizi. Če bi bil celoten plastični življenjski cikel država, bi bil to peti največji onesnaževalec z vidika toplogrednih plinov na svetu. Podjetja v sektorju blaga široke potrošnje, kamor sodijo zgoraj navedeni ‘zmagovalci’, dobavljajo embalažo od proizvajalcev, ki jih oskrbuje fosilna industrija, med njimi ExxonMobil, Shell, Chevron Phillips, Ineos, in Dow.

Bolj kot kdaj koli prej je pomembno, da nacionalne vlade k prevzemanju odgovornosti pozovejo korporacije, saj je očitno, da prostovoljne okoljske zaveze podjetij ne zmanjšujejo onesnaževanja. Podjetja široke potrošnje morajo razkriti celoten plastični odtis, ga zmanjšati z določitvijo in izvajanjem ambicioznih ciljev ter preoblikovati svojo embalažo tako, da bo lahko ponovno uporabljena in ne bo vsebovala plastike.

 

PREBERITE TUDI:

Kavcijski sistem za zbiranje in reciklažo odpadne embalaže v Sloveniji?

 

Vir: EBM

(Visited 214 times, 1 visits today)
Close