Letošnji svetovni dan hrane, ki ga obeležujemo 16. oktobra, poteka pod geslom »Naša dejanja so naša prihodnost – boljša proizvodnja, boljša prehrana, boljše okolje in boljše življenje«.
Organizacija združenih narodov za hrano in kmetijstvo FAO tako ob letošnjem svetovnem dnevu hrane kot osrednje sporočilo izpostavlja promocijo štirih strateških prioritet:
- boljša proizvodnja (zagotovitev trajnostne porabe in proizvodnih vzorcev skozi učinkovite prehranske in stavne verige tako na regionalni kot globalni ravni),
- boljša prehranjenost (odprava lakote, zagotovitev prehranske varnosti …)
- boljše okolje (zaščita, obnova in promocija trajnostnih ekosistemov)
- boljše življenje (promocija vključujoče ekonomske rasti in zmanjševanje neenakosti).
Svetovni dan hrane namreč predstavlja idealno platformo za promocijo preobrazbe kmetijsko-prehranskih sistemov, ki so povezani z dnevnim življenjem ljudi: kakšen bo vpliv na fizično in ekonomsko dostopnost hrane, katera vrsta hrane bo ljudem dostopna in kakšna bo njena kakovost, dostop do hranljivih živil in vzorci porabe; kako bo to vplivalo na širšo družbeno ekonomijo (in njegovo trajno okrevanje), okolje in naš planet.
Vse se začne doma
V slovenski fundaciji za trajnostni razvoj, Umanotera, pravijo, da s spremembo prehranjevalnih navad ne bomo rešili podnebne krize, a hkrati podnebne krize ne moremo ustrezno nasloviti brez spremembe prehranjevalnih navad. Prav zato so v dneh pred svetovnim dnem hrane v Umanoteri izdali Babičino podnebno kuharico – knjižico podnebju prijaznih receptov, ki prinaša nabor izbranih slovenskih specialitet, pripravljenih na bolj trajnostni način. Vsi predstavljeni recepti upoštevajo vodila podnebju prijaznejšega prehranjevanja in kažejo na neomejenost idej za pripravo že znanih jedi. Knjižico si lahko ogledate tukaj.
Primer dobre prakse odgovornega ravnanja s hrano
Ob letošnjem svetovnem dnevu hrane je Hofer kot prvi večji trgovec v Sloveniji v projekt Donirana hrana priključil vse svoje trgovine po Sloveniji, v sklopu projekta so v prvih 9 mesecih letošnjega leta razdelili že več kot 500 ton hrane. Hkrati pa so organizacijam, ki prevzemajo in distribuirajo donirano hrano, namenili donacijo v skupni vrednosti 17.800 evrov. V sklopu prizadevanj za zmanjšanje odpadne hrane pa so na izdelkih lastnih blagovnih znamk uvedli tudi logotip, ki sporoča, da izdelka po poteku roka uporabnosti pogosto še ni treba zavreči.
Vir: Umanotera, Hofer, MKGP