Koliko in pri katerih otrocih se bodo kazale posledice šolanja na daljavo, ni možno sklepati brez spremljave v daljšem časovnem obdobju, menijo na Zavodu RS za šolstvo (ZRSŠ). Strokovnjaki pa vse bolj opozarjajo na stiske, ki jih ob šolanju na daljavo doživljajo zlasti mladostniki.
Kaj pa znanje? Lahko govorimo vsaj o kakovostnem izobraževanju, nabiranju znanja na daljavo? Ali in kako se bo otrokom dolgoročno poznalo šolanje na daljavo? Lahko pričakujemo vrzeli v znanju, socialnih veščinah …?
Gregor Pečan, predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev, poudarja, da bodo otroci gotovo imeli vrzeli v znanju. »Kakšne, kje in koliko, pa bomo morali še ugotoviti,« pravi. Pojasni, da bodo poskušali s pomočjo različnih testov preveriti, kje so te vrzeli največje, in prek teh ugotovitev načrtovati delo letos in v prihodnjem šolskem letu.
»Koliko in pri katerih otrocih se bodo izkazovale posledice šolanja na daljavo, ni možno sklepati brez spremljave v daljšem časovnem obdobju. Vrzeli v znanju naj bi učitelji ugotavljali prek zbiranja različnih dokazov o znanju učencev oziroma pri preverjanju znanja,« pa odgovarjajo na ZRSŠ. Dodajajo, da so šolam priporočali, naj bo vrnitev v šole najprej namenjena vzpostavljanju dnevne šolske rutine, ustvarjanju spodbudnega okolja in preverjanju, utrjevanju in poglabljanju znanja, ki ga učenci niso usvojili med izobraževanjem na daljavo. »V primeru, da določeni cilji v tem šolskem letu ne bodo doseženi, bodo strokovni aktivi pripravili načrt postopnega vključevanja ciljev in vsebin v proces izobraževanja v prihodnjih letih,« pravijo na ZRSŠ.
Članek je bil v celoti objavljen v reviji Eko dežela Izobraževanje 2021.