Številka 112 je številka za klic v sili, na katero lahko pokličete, če potrebujete pomoč gasilcev, nujno medicinsko pomoč, druge reševalne službe ali policijo.
Operativno-komunikacijske naloge opazovanja, obveščanje in alarmiranja opravljajo 24 ur na dan, neprekinjeno 365 dni v letu Center za obveščanje RS (CORS) in 13 Regijskih centrov za obveščanje (ReCO), ki se odzivajo na klic v sili 112. Z delovanjem ReCO so vsem državljanom zagotovljeni dostopnost nujne medicinske pomoči, hitro aktiviranje reševalcev, predvsem gasilcev, ter ustrezno odzivanje različnih reševalnih služb ob naravnih in drugih nesrečah.
V 13 ReCO smo leta 2020 po zadnjih nerevidiranih podatkih prejeli 514.653 telefonskih klicev na pomoč (klicev na številko 112), kar je povprečno preko 1.410 klicev na dan. Glede na leto 2019 je bilo klicev več za 3,24%.
Število klicev na številko 112 po Regijskih centrih za obveščanje in po vrstnem redu: Ljubljana (129.579), Maribor (61.833), Celje (62.142), Kranj (46.847), Koper (38.257), Postojna (26.013), Novo mesto (25.809), Nova Gorica (25.269), Brežice (23.055), Murska Sobota (22.587), Trbovlje (19.872). Ptuj (19.692), Slovenj Gradec (13.698).
Letos 3 novosti
V letošnjem letu načrtujejo tri večje projekte s področja številke za klic v sili 112. Predvidena je postopna prenova opreme za sprejem klicev na številko 112 v regijskih centrih za obveščanje. “Prehajamo na novo tehnologijo, ki temelji na SIP protokolu in omogoča hiter in učinkovit sprejem in prenos podatkov o klicih na številko 112 do reševalnih enot. Gre za enotno tehnologijo, ki jo bodo postopno uvedle vse države v EU in bo omogočala tudi izmenjavo podatkov med državami, kar bo še zlasti pomembno v primerih, ko bodo v nesrečah udeleženi tujci,” povedo na URSZR.
V postopku javnega naročila je sistem alarmiranja in obveščanja ljudi prek različnih komunikacijskih kanalov, mobilnih telefonov, kebeljske televizije, informativnih tabel, družabnih omrežij in drugega. Naročili bodo tudi aplikacijo za mobilne telefone, ki bo omogočila obveščanje in alarmiranje ljudi, tudi gluhih in naglušnih. Evropska zakonodaja Slovenijo obvezuje, da ta sistem uveljavimo do začetka leta 2022.
“V lanskem letu smo izpolnili vse pogoje in opravili vse teste za uvedbo naslednje generacije klicev v sili, prek aplikacij, v omrežju PEMEA. Smo v postopku pogajanj s potencialnimi ponudniki za sklenitev naročniškega razmerja vključitve v omrežje PEMEA,” še povedo.
Vir: Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje