Avtor bv; foto: Lidl 7:56 dop AKTUALNO

Dokazali, da se kavcijski sistem obnese: prek 100.000 zbranih plastenk

Junaki 3. nadstropja skupaj z Lidlom Slovenija in podjetjem Interzero Slovenija do konca septembra izvajajo akcijo Plastenke za Junake, v okviru katere zbirajo odpadne plastenke za pomoč otrokom, obolelim za rakom, ter prispevajo k zmanjševanju onesnaževanja okolja in večjemu recikliranju embalaže.

Do sedaj so zbrali že več kot 100 tisoč plastenk, kar kaže na globok čut za sočloveka in okoljsko ozaveščenost prebivalcev Slovenije, obenem pa znova potrjuje, da je uvedba kavcijskega sistema za okolju prijaznejše ravnanje s plastiko pravi korak v smeri doseganja okoljskih ciljev Slovenije.

Prva tovrstna akcija, ki se je zaključila spomladi, je z zbranimi 18 tonami plastenk presegla vsa pričakovanja. Tudi v okviru ponovitve akcije zbiranja plastenk za male Junake, ki v teh dneh beleži pomemben mejnik več kot 120 tisoč zbranih plastenk, sta se Lidl Slovenija in Interzero Slovenija zavezala, da bosta poskrbela za trajnostno ravnanje z zbranimi plastenkami ter omogočila pravilno recikliranje in ponovno uporabo plastenk za nov izdelek.

Sredstva, ki jih bo od prodaje plastenk iztržilo podjetje Interzero Slovenija, pa bodo predana društvu Junaki 3. nadstropja.

Kavcijski sistem po Evropi uspešen, pri nas ga še čakamo

Kavcijski sistem že uspešno deluje v 13 evropskih državah, prvi so ga vzpostavili na Švedskem, do leta 2025 pa ga nameravajo vpeljati še v petih državah. V tujini se je izkazal za temelj preudarnega ravnanja z odpadki, ki so za okolje najbolj obremenjujoči – to so plastenke in drugi izdelki iz PET za enkratno uporabo, saj se plastenka, odvržena v naravo, razgrajuje kar 450 let in povzroča nepovratno škodo okolju. Z uvedbo kavcijskega sistema plastenke ne bodo več končale v naravi, temveč se bodo uporabile za proizvodnjo novih proizvodov.

»V Lidlu Slovenija že od samega začetka pozdravljamo in podpiramo prizadevanja za uvedbo kavcijskega sistema v Sloveniji; ta rešitev že uspešno deluje oz. je v postopku vpeljave v številnih državah, kjer je prisotna Skupina Lidl, z uvedbo kavcijskega sistema pa bi tudi v Sloveniji pripomogli k zmanjšanju vpliva plastike na okolje in k doseganju skupnih okoljskih ciljev, ki jih narekuje evropska zakonodaja,« je dejal Gregor Planinšič, vodja logistike v Lidlu Slovenija.

Direktiva od držav članic zahteva, da do leta 2025 zagotovijo, da plastenke vsebujejo najmanj 25 odstotkov reciklirane plastike, do leta 2030 pa vsaj 30 odstotkov. Hkrati direktiva narekuje, da članice za namene recikliranja povečajo delež ločeno zbranih odpadnih plastenk na 77 odstotkov do leta 2025, do leta 2029 pa mora ta delež zrasti na 90 odstotkov.


Akcija zbiranja plastenk za male Junake poteka še do konca septembra

Snovalci akcije vabijo prebivalce Slovenije, da odpadne plastenke pijač do 30. septembra oddajo v treh Lidlovih trgovinah – v Ljubljani na Toplarniški ulici, v Mariboru na Titovi cesti (pri Europarku) in v Kranju na Šucevi ulici –, kjer so postavljene posebne naprave za zbiranje.

foto: Lidl

(Visited 97 times, 1 visits today)
Close