Site icon Eko Dežela

Dobre prakse trajnostne preskrbe s hrano v tujini in doma

V primeru Liegea so občine preoblikovale ponudbo hrane v menzah ter pomagale pri vzpostavitvi nove infrastrukture za logistiko in predelavo hrane, tako da imajo lahko sedaj večji vpliv. Načrtujejo pa, da bodo do konca leta 2024 obroki v šolah in menzah v Liegeu 100-odstotno trajnostni (v največji možni meri ekološki, lokalni in sezonski).

Pomen strateškega načrtovanja razvoja urbanega kmetijstva in razvoja podeželja v lokalnih skupnostih se zavedajo tudi v Mestni občini Ljubljana (MOL), kjer so sprejeli že četrto takšno strategijo. Podpirajo samo nadstandrni način kmetijske pridelave (ekološko in integrirano) ter (urbano) čebelarstvo. Posebej pomembno je povezovanje pridelovalcev in potrošnikov, tako organiziranih kot tudi individualnih. Že od začetka spodbujajo kmete, da se odločajo za prodajo na domu, kjer se vzpostavi zaupanje med kupcem in ponudnikom. Podpirajo pa tudi mestne prostore srečevanja, kot npr. tržnice ter borze lokalnih živil.

Dobre prakse na področju trajnostne lokalne preskrbe s hrano je moč najti tudi na štajerskem koncu, kjer deluje zadruga Dobrina, ki združuje številne majhne tradicionalne kmetije z območja Slovenskih goric in jih povezuje z urbanim središčem. Zadruga zagotavlja različne prodajne kanale, kot so spletna prodaja, trgovina, ki jo obiskujejo tudi turisti, oskrba menz v šolah ter kmečki catering.

Dobra praksa Dobrina – zadruga za razvoj trajnostne lokalne preskrbe

Denis Ploj je na 8. Nacionalni konferenci o trajnostnem upravljanju z viri skupnosti predstavil zadrugo Dobrina, ki deluje od leta 2011 in ima danes 140 članov.

Zadruga združuje številne majhne tradicionalne kmetije z območja Slovenskih goric in jih povezuje z urbanim središčem. Ravno zaradi njih na tistem območju že delujejo številne ekološke kmetije, kmetije pa se tudi preusmerjajo v ekološko pridelavo.

Denis Ploj, direktor zadruge Dobrina, je izpostavil, da so to dosegli tudi z zagotovljenim odkupom za ekološke kmetije, ki so članice zadruge. Poudaril pa je tudi prilagajanje prodaje povpraševanju na trgu, ki se povečuje. Ta vključuje različne prodajne kanale, kot so spletna prodaja, trgovina, ki jo obiskujejo tudi turisti, oskrba menz v šolah ter t.i. kmečki catering.

Vir: Umanostera

(Visited 54 times, 1 visits today)