Po novem so potniki, če je njihovo potovanje z vlakom prekinjeno, zaščiteni, obenem morajo železnice zagotoviti nemoteno potovanje za potnike s ovirano mobilnostjo. Železniške družbe so zdaj zavezane, da delijo promet in informacije o potovanju v realnem času, kar naj bi omogočilo tudi bolj konkurenčne cene vozovnic.
Komisarka za mobilnost in transport Adina Vălean je komentirala, da so nove pravice potnikov ključni korak k boljši povezavi Evrope na trajnostnen način: “Potrebujemo močne in sodobne pravice železniških potnikov, da privabimo več ljudi in s tem prispevamo k podnebnim ciljem.”
Nova pravila bodo, kot je še dodala, izboljšala zaščito potnikov, ki se soočajo z zamudami, odpovedmi in drugimi težavami na potovanju z vlakom. Tako bodo denimo, če pride do prekinitve poti, železniške družbe morale v 100 minutah poskrbeti za rešitev nadaljevanja poti. V nasprotnem primeru si bodo potniki prevoz lahko organizirali sami in bodo upravičeni do povračila (nujnih) stroškov.
Železnice morajo nuditi vozovnice, ki omogočajo, da v primeru če potnik vlak zamudi, lahko uporabi vozovnico za naslednjega oz. je upravičen do povračila ali druge vozovnice na naslednji dan.
Poleg tega pa naj nov okvir omogočal boljšo dostopnost za ljudi z gibalnimi oviranostmi ali invalidnostjo. Če oseba potrebuje spremstvo, je za spremljevalca vozovnica brezplačna, čas potrebne predhodne najave pa je skrajšan na 24 ur.
Izboljšali pa naj bi tudi mehanizme za pritožbe