Avtor ur; foto: adobestock 11:47 dop AKTUALNO

Avstrijska organizacija v tožbo nad Slovenijo zaradi prodaje medvedjih klobas?

Upravljanje velikih zveri v Sloveniji, zlasti rjavega medveda, se vedno znova znajde v središču razprav.

Kot poudarajajo v društvu za živali AniMa, pa pri upravljanju medvedov ne gre le za konflikt med naravovarstvom in kmetijstvom ter lovstvom, temveč tudi za potrebo po znanstveno utemeljenem, transparentnem in etičnem pristopu k upravljanju populacij vrst, ki imajo ključno vlogo v ekosistemih.

“Trenutna praksa temelji predvsem na matematičnih modelih, ki so čedalje bolj pod udarom kritike zaradi svoje nenatančnosti, pristranskosti in zavračanja neposrednih metod, kot je genetski monitoring,” pravijo v društvu.

Tako prihaja do velikega razkoraka v tem, koliko medvedov sploh živi pri nas. Po rezultatih vzorčenja in analize DNA gre za 656 medvedov, po oceni iz matematičnega modela pa 955 do 1050 medvedov. Kvotni odstrel medvedov uporablja večjo številko.

“Razlika med monitoringom in modelom znaša 30–40 %, kar postavlja pod vprašaj znanstveno verodostojnost modela in njegovih avtorjev, ki so tesno povezani z lovsko stroko in pripravljajo strokovne podlage za upravljavske ukrepe. Slovenija je ena redkih evropskih držav, kjer se medvede še vedno intenzivno krmi. Vsako leto se v naravo dostavlja velike količine koruze in druge hrane, kar: povečuje rodnost samic, zmanjšuje naravno selekcijo, povzroča umetne koncentracije medvedov, povečuje habituacijo živali na človeka. Ta praksa umetno ohranja ali celo povečuje številčnost populacije, kar se nato uporablja kot argument za povečan odstrel. Medtem ko se javnosti predstavlja odstrel kot ukrep za zmanjšanje škode in zagotavljanje varnosti, se o vplivu krmljenja sistematično molči,” poudarjajo v društvu AniMa.

Sedanji sistem upravljanja medveda se po njihovem prepričanju se opira na Lovsko zvezo Slovenije in njen vpliv na pripravo lovsko upravljavskih načrtov. Ti načrti pogosto zasledujejo trofejni in gospodarski interes, ne pa naravovarstvenih ciljev.

“Medved postaja v praksi celovito izkoriščena žival: odstreljen za meso, kožo in dragoceno trofejo, vse v okviru sistema, ki se predstavlja kot znanstveno utemeljen,” še dodajo.

Da je medvedje meso problematično, opozorili tudi Avstrijci

Avstrijska organizacija za pravice živali Tierschutz Austria je po besedah društva napovedala tožbo proti koroškemu podjetju, ki v Avstriji prodaja klobase iz mesa slovenskih medvedov.

“Organizacija trdi, da gre za prakso, ki spodbuja odstrel medvedov v Sloveniji in krši vsa načela zaščite prostoživečih živali. Kritizirajo tudi dejstvo, da se izdelki iz medvedjega mesa oglašujejo kot afrodiziak, kar po njihovem dodatno prispeva k povpraševanju in komercializaciji divjih vrst. Navajajo, da so medvedje klobase na voljo v specializiranih trgovinah in se promovirajo kot luksuzni izdelek, kar je še dodaten razlog za zahteve po prepovedi kvotnega odstrela v Sloveniji tako s strani javnosti kot naravovarstvenikov in zagovornikov pravic živali.” poročajo v društvu AniMa.

.Avstrijska organizacija poziva k prepovedi prodaje izdelkov iz zaščitenih vrst, saj vidi takšno izkoriščanje medvedov kot neposreden rezultat slovenske upravljavske politike, ki dopušča odstrel medvedov.

“Prodaja medvedjega mesa v Sloveniji in tujini odpira številna pravna, ekološka in etična vprašanja,” poudarijo v društvu, ki ob tem sprašuje tudi Ministrstvo za naravne vire in prostor ali se medvede v Sloveniji krmi z visokokalorično rastlinsko hrano z namenom izboljšanja kakovosti mesa za prodajo. Evropska zakonodaja namreč prepoveduje prodajo mesa živali, ki so bile hranjene z mesom ali mrhovino, zaradi tveganja prenosa bolezni (Uredba (ES) št. 1069/2009).

“Meso medvedov konča na krožnikih restavracij, vključno z medvedjimi šapami, ki jih je tudi Slovenska turistična organizacija pripravila za promocijo Slovenije na Nizozemskem. Meso se je po uradno dostopnih podatkih prodajalo tudi v Švico in Ukrajino. Medvedje meso je bilo opaženo v trgovinah, mesnicah, celo v izvozu v Italijo, kjer je italijanska policija preiskovala nepravilnosti. Zdaj pa smo s strani avstrijske organizacije obveščeni, da se v Avstriji medvedje meso prodaja kot hrana za povečanje spolne moči. Slovenija je druga največja izvoznica divjačine v Evropi,” še med rugim navajajo v društvu.

Ministrstvo za naravne vire in prostor zaradi vsega tega pozivajo, da:

  • nemudoma ustavi vsako obliko kvotnega odstrela,
  • ukine oziroma znatno zmanjša krmljenje prostoživečih živali z namenom povečevanja njihovih populacij,
  • uvede redni genetski monitoring kot edino znanstveno podlago za upravljanje populacije,• razkrije vse povezave in pogodbe o dobavi divjačine med državnimi institucijami, lovskimi družinami in zasebnimi podjetji,
  • zagotovi neodvisen nadzor nad upravljanjem zavarovanih vrst.

Vir: Društvo za dobrobit živali AniMa

(Visited 113 times, 69 visits today)
Close

Center Nastavitev Zasebnosti

Obvezni piškotki

Shranijo uporabnikovo odločitev glede sprejemanja piškotkov.

gdpr[allowed_cookies], gdpr[consent_types]: beleži uporabniško odločitev glede sprejetja ali zavrnitev uporabe piškotkov. Veljavnost: 1 leto.

Socialna omrežja

Facebook vtičnik; za povečanje sodelovanja naših uporabnikov preko družbenih omrežij, analizo prodaje, segmentacijo uporabnikov in ponovno targetiranje uporabnikov

c_user, datr, fr, pl, presence, sb, wd, xs, pnl_data2, act

Analitika

Analitika nam omogoča, da merimo število uporabnikov v obliki obiskov in klikov.

advanced_ads_browser_width, advanced_ads_page_impressions, advanced_ads_pro_server_info, advanced_ads_pro_visitor_referrer
_ga: merjenje obiskanosti s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 2 leti. _gat: piškotek ne hrani uporabniških podatkov, uporablja se za omejevanje pogostosti zadetkov pri merjenju obiskanosti strani s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 10 minut. _gid: naključno ustvarjeno unikatno število se uporablja za izračun podatkov o obisku našega spletnega mesta. s storitvijo Google Analytics. Veljavnost: 24 ur.

Analiza obiska

To function properly, Hotjar stores first-party cookies on your visitor's browser. Cookies are either set by the Hotjar script, or by visiting Hotjar's website. Displaying the correct content to your visitors without personally identifying anyone relies on Hotjar's cookies.

_hjClosedSurveyInvites Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor interacts with a Survey invitation modal popup. It is used to ensure that the same invite does not re-appear if it has already been shown. 365 days _hjDonePolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor completes a poll using the Feedback Poll widget. It is used to ensure that the same poll does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjMinimizedPolls Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor minimizes a Feedback Poll widget. It is used to ensure that the widget stays minimizes when the visitor navigates through your site. 365 days _hjDoneTestersWidgets Hotjar cookie. This cookie is set once a visitor submits their information in the Recruit User Testers widget. It is used to ensure that the same form does not re-appear if it has already been filled in. 365 days _hjIncludedInSample Hotjar cookie. This session cookie is set to let Hotjar know whether that visitor is included in the sample which is used to generate funnels. 365 days _hjShownFeedbackMessage This cookie is set when a visitor minimizes or completes Incoming Feedback. This is done so that the Incoming Feedback will load as minimized immediately if they navigate to another page where it is set to show. 365 days _hjid Hotjar cookie. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the Hotjar User ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. 365 days _hjRecordingLastActivity This should be found in sessionStorage (as opposed to cookies). This gets updated when a visitor recording starts and when data is sent through the WebSocket (the visitor performs an action that Hotjar records). Session hjTLDTest When the Hotjar script executes we try to determine the most generic cookie path we should use, instead of the page hostname. This is done so that cookies can be shared across subdomains (where applicable). To determine this, we try to store the _hjTLDTest cookie for different URL substring alternatives until it fails. After this check, the cookie is removed. Session _hjUserAttributesHash User Attributes sent through the Hotjar Identify API are cached for the duration of the session in order to know when an attribute has changed and needs to be updated. Session _hjCachedUserAttributes This cookie stores User Attributes which are sent through the Hotjar Identify API, whenever the user is not in the sample. These attributes will only be saved if the user interacts with a Hotjar Feedback tool. Session _hjLocalStorageTest This cookie is used to check if the Hotjar Tracking Script can use local storage. If it can, a value of 1 is set in this cookie. The data stored in_hjLocalStorageTest has no expiration time, but it is deleted immediately after creating it so the expected storage time is under 100ms. N/A _hjptid This cookie is set for logged in users of Hotjar, who have Admin Team Member permissions. It is used during pricing experiments to show the Admin consistent pricing across the site. Session _hjAbsoluteSessionInProgress The cookie is set so Hotjar can track the beginning of the user's journey for a total session count. It does not contain any identifiable information. 30 minutes