2:18 pop OKOLJE

Evropska mesta in emisije iz prometa: Ljubljana na 28. mestu od 36

Evropska mesta morajo bistveno okrepiti prizadevanja za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov in onesnaženosti zraka zaradi prometa.

Nedavno objavljeno poročilo koalicije Clean Cities Campaign (kampanja čista mesta) kaže na pomanjkanje napredka na področju emisij iz prometa v 36 večjih evropskih mestih.

»To poročilo je opozorilo vsem lokalnim odločevalcem in županom po Evropi. Mesta morajo resneje pristopiti k zmanjšanju emisij iz prometa in določiti jasne korake celovitega prehoda na trajnostne oblike prometa do 2030,« izpostavlja Barbara Stoll, direktorica Clean Cities Campaign.

Nobeno mesto ni bilo ocenjeno z odlično oceno

V poročilu je bila pripravljenost mest na razogljičenje prometnih sistemov analizirana skozi prizmo dostopnosti trajnostnih načinov premikanja, cenovne ugodnosti storitve javnega prometa, zastojev, polnilne infrastrukture in kakovosti zraka. Ugotovili so, da nobeno večje evropsko mesto na področju prometa ni še blizu cilju, da bi prebivalcem zagotovilo podnebju prijazne oblike transporta do 2030.

Tudi najvišje uvrščeni Oslo, Amsterdam in Helsinki so zbrali le 71-64 odstotkov točk, kar kaže, da morajo tudi mesta z veliko podporo trajnostni mobilnosti povečati napore za doseg ničelnih emisij do 2030.

V Ljubljani največji problem ostaja onesnažen zrak

Ljubljana je s skupno 45,7 odstotki točk na lestvici končala na 28. mestu. Najslabše se je odrezala v kategorijah dostopnosti javnega potniškega prometa in kakovosti zraka. Nizko število točk je zbrala tudi v zelo tehtni kategoriji uvajanja nizkoemisijskih območij, saj se, tako Focus, le malo posveča omejevanju motornega prometa, ki se steka in generira v mestu. Da ima Ljubljana resen problem z onesnaženim zrakom, je jasno že dolgo. Poleg malih individualnih kurišč (v regiji) je glavni krivec za to promet.

Za zmanjšanje emisij iz prometa in izboljšanje kakovosti zraka mora Mestna občina Ljubljana sprejeti tudi ukrepe, kot so brezemisijska območja in izboljšati parkirno politiko. Predvsem pa je ključno, da mesto v celoti izkoristi potencial javnega prevoza in prebivalcem ponudi čim bolj učinkovit, konkurenčen sistem, ki bo obenem dobro povezan z drugimi načini mobilnosti.

Vir: Focus

(Visited 199 times, 1 visits today)
Close