»S povečevanjem proizvodnih zmogljivosti in z izboljševanjem kakovosti akumulatorjev (t. i. baterij, op. a.) bo tehnologija električnih vozil postala cenejša in dostopnejša širši množici. Pričakujemo lahko, da bodo električna vozila v nekaj letih cenejša od bencinskih,« pravi prof. dr. Robert Dominko s Kemijskega inštituta.
»Menim, da je ostalo le še nekaj skeptikov, ki ne verjamejo v prehod iz motorjev na notranje zgorevanje v električna vozila,« trenutno stanje na področju elektromobilnosti opiše znanstveni svetnik na ljubljanskem Kemijskem inštitutu in izredni profesor na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Ljubljani, pomočnik direktorja evropske mreže Alistore-ERI in koordinator evropskih projektov HELIS ter EUROLIS, izredni član Inženirske akademije Slovenije prof. dr. Robert Dominko.
»Tranzicija se seveda ne more zgoditi čez noč, saj je treba zagotoviti proizvodne zmogljivosti in tudi operativne zmožnosti,« se zaveda Dominko, ki je eden od vodilnih raziskovalcev na področju baterij ne le v Evropi, temveč v svetu. Prepričan je, da bo s povečevanjem proizvodnih zmogljivosti in z izboljševanjem kakovosti akumulatorjev tehnologija postala cenejša in dostopnejša širši množici.
Slovenija je zaostala
»Lahko pričakujemo, da bodo električna vozila v nekaj letih cenejša od bencinskih in do takrat bo treba rešiti težavo polnilnic, ki bodo oskrbovane iz obnovljivih virov električne energije,« napoveduje sogovornik. Prepričan je, da se bodo kmalu začeli izvajati projekti na področju e-mobilnosti, ki so zaradi obvladovanja širjenja virusa SARS-CoV-2 nekoliko zastali, saj so bila vsa razpoložljiva sredstva usmerjena v reševanje prioritete obvladovanja epidemije.
V zadnjem času je namreč Slovenija na področju elektromobilnosti zaostala in prihajamo na rep evropskih držav. »Naša politika nas je želela priključiti na nemško-francoski vlak, zdaj pa mimo nas drvijo že Višegrajci,« pravi.
Članek je bil v celoti objavljen v reviji Eko dežela Promet 2021.