Logistika je v pandemičnem času izkazala visoko stopnjo fleksibilnosti. Zagotovo bo pa v prihodnje potreben še večji vložek v tehnologijo, vpeljavo IoT in umetne inteligence. Logistična podjetja bodo morala vedeti, kako pomagati podjetjem, da izkoristijo tehnologijo za doseganje boljših rezultatov. Pri tem pa bo pomemben tudi izobražen in kompetenten kader.
Na Fakulteti za logistiko Univerze Maribor so zelo aktivni na področju raziskovanja intralogistike, natančneje skladiščenja v povezavi z industrijo 4.0, pa tudi na področju iskanja učinkovitih rešitev, kako vključiti vsakodnevno mestno mobilnost posameznikov pri distribuciji v zadnjem kilometru in dostavami z droni. Pomemben projekt za fakulteto pa je tudi zagotovitev lastne zgradbe, kjer bodo imeli predvsem možnost izgradnje laboratorijev, ki bodo opremljeni z najsodobnejšo opremo in bodo služili tako za izobraževalno kot raziskovalno delo.
Odlično sodelujejo z gospodarstvom
Tako kot v logistiki nasploh je tudi na omenjeni fakulteti vedno dinamično. Študijske vsebine posodabljajo in prilagajajo novim dognanjem, ki jih odkrivajo raziskovalci fakultete. Pomembno so vpeti v gospodarsko okolje, saj lahko le tako prepoznajo nove izzive gospodarstva in se seznanijo z novostmi, ki jih lansira trg. Strokovnjake iz gospodarstva redno vključujejo v študijske programe, hkrati pa jim dobre povezave omogočajo obiske delovnih okolij. Na fakulteti imajo odlično opremljene laboratorije, kjer za študente simulirajo realne delovne procese. Trudijo se, da študenti pridobivajo prava znanja in kompetence, ki so aktualna v širšem poslovnem okolju.
Poslovanje je treba prilagoditi
»Pandemični čas je pokazal, da v dolgih in globalnih oskrbovalnih verigah prihaja do motenj, zato je treba prilagoditi poslovanje in dobavo na tisti trg, ki podjetju lahko zagotavlja poslovanje, pa čeprav lahko to podraži poslovanje družbe,« svetujejo na fakulteti. Opozorijo, da smo zdaj priča dvigu transportnih cen, transport iz oddaljenih dežel je oviran, zato je treba biti izjemno prilagodljiv.
Prepričani so, da je logistika v svetovnem merilu v pandemičnem času izkazala visoko stopnjo fleksibilnosti, zagotovo pa bo v prihodnje potreben še večji vložek v tehnologijo, vpeljavo IoT in umetne inteligence, ki pomagata pri napovedovanju, analizi in upravljanju različnih poslovnih procesov. Logistična podjetja bodo morala vedeti, kako pomagati podjetjem, da izkoristijo tehnologijo, da dosežejo boljše rezultate.
Vse pomembnejše so brezkontaktne dostave
Na fakulteti ocenjujejo, da se slovenska logistična podjetja na nastalo situacijo dobro prilagajajo, da se digitalizacija dogaja hitreje, predvsem pa nastajajo nove poslovne rešitve in modeli, ki višajo kakovost poslovanja. Menijo, da smo izjemno napredovali predvsem na področju brezkontaktnih dostav. Zagotovo pa lahko v prihodnosti pričakujemo še večjo avtomatizacijo logističnih procesov, nove in inovativne rešitve v dostavah v zadnjem kilometru, pri čemer bodo droni igrali pomembno vlogo. »Če smo tako opevali globalizacijo, bo ta zdaj do neke mere potisnjena na stranski tir, predvsem tam, kjer bo to mogoče. Večala se bo tudi vloga e-trgovine, tako da bo treba tudi tukaj iskati krajše kanale dostav do končnega kupca. Ogromno potencialov je v povezovanju oz. delitveni logistiki,« pravijo na fakulteti in zaključijo: »Pametne rešitve in prehod v pametno družbo je neizogiben, pri čemer bo treba uresničiti vse trajnostne družbene cilje.«