Mirjana Ribič
Previsoke trošarine na gorivo, pomanjkanje logističnih centrov za tuje voznike in dovoljevanje nelojalne konkurence tujih prevoznih podjetij ter pomanjkanje voznikov, slovenske prevoznike spravljajo v podrejen položaj, državi pa odžirajo zaslužek.
Peter Pišek, lastnik transportnega podjetja Pišek & HSF Logistics in predsednik Sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) poudarja, da imamo v Sloveniji na področju transporta tri pereče težave, ki bi jih lahko hitro rešili, če bi država prisluhnila prevoznikom.
Previsoke trošarine
Prva so visoke trošarine na gorivo za tovornjake in druga vozila, ki so višje o od tistih v številnih držav Evropske unije. »Zaradi tega smo slovenski prevozniki nekonkurenčni. Po drugi strani se tuji prevozniki ne ustavljajo na naših bencinskih črpalkah, ker vedo, da je dizel gorivo predrago v primerjavi z državami, iz katerih prihajajo. To pomeni, da je državna blagajna prikrajšana za davke na gorivo in storitve iz naslova tranzitnega turizma. To vprašanje smo večkrat naslovili na Ministrstvo za finance, vendar na znižanje trošarin še vedno čakamo.«
Z logističnimi centri za tuje voznike bi lahko zaslužili
Druga težava so Mali logistični centri (MLC) za tuje voznike, ki jih v Sloveniji manjka, predvsem zaradi pomanjkanja občinskih prostorskih načrtov in stroge okoljske zakonodaje. »Zamisel o tovrstnih centrih zagovarjam že 20 let in šele prihodnje leto bomo odprli prvi mali logistični center za tuje tovornjake. Glede na dejstvo, da dnevni promet tovornih vozil znaša več kot 20.000 tovornjakov, bi lahko z malimi logističnimi centri ob avtocestah veliko zaslužili in z davki na turistično dejavnost polnili tudi državno blagajno. Dodana vrednost teh centrov je prodaja storitev, kot so pranje vozil, ponudba prehrane in nočitev ter varovana parkirišča. V evropskih državah s takšnimi centri dobro služijo,« razlaga Pišek.
Nelojalna konkurenca tujih prevoznikov in izmuzljivi vozniki
Tretja pereča težava so tuji prevozniki, ki pri nas ustanavljajo podjetja v obliki poštnega predala in ponujajo dampinške cene prevoza, pa tudi vozniki, ki delajo kratek čas pri nas, potem pa odhajajo v tujino. Transportna podjetja imajo večne težave z iskanjem novih voznikov in avtomehanikov. Pišek pravi, da v njegovem podjetju šolajo mlade voznike, ki po nekaj mesecih dela odhajajo v Nemčijo in druge države, kjer so bolje plačani. Poudarja, da bi morali sprejeti zakon, da vsaj štiri leta po končanem šolanju delajo za delodajalca.