Z rešitvama Hidria Bond in Hidria Optimus PSG, ki sta si utrli pot na evropski avtomobilski trg, ta slovenska globalna korporacija premika meje pri delovanju elektro in dizelskih motorjev.
Hidria je s svojimi rešitvami že dalj časa pomemben evropski igralec na področju trajnostne mobilnosti. Zdaj pa je to nadgradila še z novima prebojnima tehnologijama. Prva je Hidria Bond, nova tehnologija spajanja lamel v statorske in rotorske pakete. Razvili so jo v sodelovanju s Kemijskim inštitutom in podjetjem Jutronic, trenutno pa so v fazi patentiranja.
Po besedah dr. Špele Bolka, razvojne inženirke in vodje projekta Hidria Bond, so osnova vsakega elektromotorja lamele iz pločevine, ki jih je treba združiti v obliko, ki je primerna za transport. V Hidri jih obrežejo na želeno obliko za posameznega kupca, jih spojijo s pomočjo nove tehnologije Hidria Bond in pošljejo naročniku.
Pri tradicionalnih postopkih spajanja, kjer se uporabljajo sponke ali varjenje, na lamelah pride do sprememb in se poslabšajo njihove elektromagnetne lastnosti, zato pride do izgub. Zato so proizvajalci lamel razvili rešitve spajanja brez mehanskih povezav ob visokih temperaturah in tlakih, ki jih spajajo s pomočjo posebnega lepljivega laka, ki je nanje nanešen. Postopki, ki se v ta namen uporabljajo v svetu, zahtevajo posebne linije in so sorazmerno dragi.
V Hidrii pa so razvili unikaten postopek spajanja, ki ga izvedejo s pomočjo enega štancnega orodja. S tem so po besedah Špele Bolka postopek poenostavili in bistveno skrajšali, obenem pa ga imajo bolje pod nadzorom, zato so spoji zelo trdni. Te prednosti so prepoznali tudi kupci, proizvajalci elektromotorjev, zato med njimi za omenjeno Hidriino rešitev vlada veliko zanimanje. Po besedah Erika Blatnika, predstavnika za stike z javnostjo v Hidrii, so na osnovi tehnologije Hidria Bond pridobili za več kot 300 milijonov evrov poslov.
Po besedah Špele Bolka je tehnologija Hidria Bond primerna za različne vrste elektromotorjev. Oni pa se z njo usmerjajo na avtomobilnost – hibridna in električna vozila. V prihodnosti jo bodo razvijali v skladu z željami kupcev.
Pri življenju ohranjajo dizelske motorje
Druga rešitev je Hidria Optimus PSG, sistem za hladen zagon dizelskega motorja s senzorjem tlaka. Gre za visokotehnološko avtomobilsko svečko, v katero so vgrajeni izredno občutljivi senzorji, ki spremljajo dogajanje v motorju vozila in preko vgrajene mikroelektronike in digitalnega algoritma v osrednji motorni računalnik pošilja več kot 100.000 podatkov na sekundo. Sistem tako v realnem času optimira vbrizgavanje goriva in druge za optimalno izgorevanje ključne parametre in tako omogoča, da je izpuh NOX in poraba goriva do 30 odstotkov nižja kot pri obstoječih dizelskih motorjih. Dizelski motorji namreč okolje najbolj onesnažujejo ravno ob vžigu in do trenutka, ko se motor segreje na delovno temperaturo.
V Hidrii sodelujejo s skupinama Volkswagen in PSA, ki sta ključna proizvajalca dizelskih motorjev v svetu. Optimus PSG je vgrajen v nov Volkswagen Golf GTD, zaradi česar ta sodi med najčistejša dizelska vozila na svetu. S tem dizelski motorji ponovno dobivajo svoj prostor v avtomobilski mobilnosti, ki svojo pravo vrednost kažejo pri vožnjah na velikih razdaljah.