Agroživilske izdelke in pijače, ki jih je Evropska unija zaščitila kot geografske označbe, lahko proizvajalci lažje prodajo in po višjih cenah.
Samo Kranjec
Študija Evropske komisije, ki temelji na imenih proizvodov, zaščitenih v okviru shem kakovosti EU v vseh državah članicah, ugotavlja, da prodajna vrednost agroživilskih proizvodov in pijač, ki jih je Evropska unija zaščitila kot geografske označbe, znaša 74,76 milijarde evrov.
Prodaja po višji ceni
Po besedah komisarja za kmetijstvo Janusza Wojciechowskega evropske geografske označbe odražajo bogastvo in raznolikost proizvodov evropskega kmetijskega sektorja. »Koristi za proizvajalce so jasne. Potrošnikom, ki iščejo pristne regionalne proizvode, lahko prodajajo proizvode po višji ceni. Geografske označbe so ključni element naših trgovinskih sporazumov. Z zaščito proizvodov po vsem svetu preprečujemo goljufivo uporabo njihovih imen ter ohranjamo sloves evropskih kmetijskih živil in pijač. Geografske označbe ščitijo lokalno vrednost na svetovni ravni.“
Dokaz visoke kakovosti in slovesa
Študija je pokazala jasno gospodarsko korist proizvajalcev pri trženju in povečanju prodaje zaradi visoke kakovosti in slovesa teh proizvodov. Tako več kot petina navedenega zneska izhaja iz izvoza zunaj EU, prodajna vrednost proizvodov z zaščitenim imenom pa je v povprečju dvakrat večja od prodajne vrednosti podobnih necertificiranih proizvodov.
»Evropska unija je sklenila več kot 30 mednarodnih sporazumov, ki omogočajo priznavanje številnih geografskih označb EU zunaj EU ter priznavanje geografskih označb držav nečlanic v EU. Geografske označbe imajo čedalje pomembnejšo vlogo v trgovinskih pogajanjih med EU in preostalimi državami. Poleg tega Komisija vsako leto za promocijo kakovostnih proizvodov v EU in po svetu nameni okoli 50 milijonov evrov,« poročajo s Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji.